Vacante de cateva zeci de mii de euro, cumparate la Targul International de Turism Winter Holiday

Data publicarii: 03-10-2011 | Turism

Aproximativ 7.000 de vizitatori au venit la Targul International de Turism Winter Holiday, gazduit timp de patru zile de Parlament, multi dintre acestia achizitionand vacante in valoare totala de cateva zeci de mii de euro, un nivel de vanzari mult mai mic fata de cel inregistrat la targul de primavara, cand se vand vacante pentru vara, perioada traditionala de concedii a romanilor, informeaza ANAT.

Cele mai vandute pachete au fost cele pentru Viena - pentru petrecerea Craciunului si a Revelionului -, Cipru, Spania - in special programul pentru seniori. 

City-break-urile au figurat, de asemenea, printre optiunile publicului cumparator, Viena fiind, in acest sens, cea mai ceruta destinatie pentru sezonul rece. 

In ceea ce priveste structura bugetelor alocate de turisti pentru pachetele de vacanta, circa 65% dintre acestia sunt dispusi sa cheltuiasca intre 350 si 500 de euro pe pachet, in timp ce persoanele care achita pentru o vacanta intre 650 si 1.000 de euro se cifreaza la 25%. 

Doar cinci pana la zece procente dintre cumparatori isi permit vacante de peste 1.000 de euro, destinatiile cele mai cerute fiind cele exotice, printre care Dubai, Thailanda, India, Nepal, Indonezia. 

Potrivit ANAT, pe tot parcursul anului 2011, criza a adus schimbari in comportamentul de consum al oamenilor, care, desi au scurtat pachetele de vacanta, isi pastreaza apetitul pentru calatorii. Cele mai solicitate raman vacantele cu oferta speciala din campania "Vacanta in tara mea", care ofera cele mai mici tarife pentru destinatiile romanesti, in anumite perioade ale anului si in cadrul unor conditii speciale. 

Editia 2011 a Targului International de Turism Winter Holiday, desfasurat sub sloganul "o 9 atitudine in turism!", a reunit peste 112 expozanti, pe o suprafata de peste 4.500 de metri patrati. Printre participantii la targ s-au numarat agentiile de turism membre ANAT, birourile de turism si autoritati de turism din Ungaria si Austria, companii aeriene, precum Tarom si Skyteam, parteneri straini ai operatorilor romani din Austria, Ungaria, Bulgaria, Israel, Turcia, toate asociatiile regionale de promovare a turismului: Litoral - Delta Dunarii, Maramures, Bucovina, Brasov, Sighisoara, Sibiu, Prahova, Rasnov, Gorj, cat si autoritati locale din diverse regiuni ale tarii. 

Ministerul Turismului si Dezvoltarii Regionale a participat cu stand propriu la targ, pentru promovarea brandului turistic al Romaniei. 

Totodata, targul a fost vizitat de ambasadorii si atasatii comerciali din Malaezia, Indonezia, Bulgaria, Mexic, Africa de Sud si Franta. 

"Vizitatorii targurilor de turism marca ANAT s-au obisnuit deja sa asocieze placerea de a achizitiona vacante cu prilejul derularii targurilor de profil, cu posibilitatea de a vizita un obiectiv turistic de talie mondiala, asa cum este Palatul Parlamentului. Prin tinuta si standarde, targurile ANAT reamintesc publicului consumator de vacante ca agentiile de turism marca ANAT aduc, incepand din acest an, 'o 9 atitudine in turism!', titlul campaniei nationale lansata impreuna cu partenerii nostri - ANPCPPSR -, pentru ca noi respectam dreptul la informare al consumatorilor si oferim garantii si siguranta, consultanta si protectie", a declarat presedintele ANAT, Corina Martin. 

Sursa: AGERPRES

Ultimele stiri pe BankNews.ro: