CSSPP a repartizat aleatoriu peste 80% dintre participantii la pilonul II de pensii facultative, in primul semestru
Data publicarii: 13-10-2011 | Finante-Banci
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a repartizat aleatoriu, in primul semestru al anului 2011, 114.000 persoane, reprezentand 82,66% din totalul participantilor la pilonul II de pensii facultative, ceea ce arata ca tinerii au un comportament pasiv fata de viitorul indepartat, a precizat miercuri Cornelia Coman, presedinte ING Pensii, in cadrul unei conferinte de specialitate.
Cel de-al saselea seminar din seria campaniei de informare publica 'Invata sa alegi! Pensia privata, o decizie tanara', organizat de CSSPP, a avut drept scop prezentarea oportunitatilor legate de economisirea prin sistemul de pensii private.
Conform CSSPP, in iunie 2011, 58,29% dintre participantii nou intrati in sistemul de pensii private aveau varsta de pana in 35 de ani, ceea ce inseamna ca majoritatea tinerilor nu au stiut sa isi aleaga singuri fondul de pensie.
,,Iesirea la pensie trebuie pregatita odata cu prima slujba si trebuie sa o facem astfel incat la acea varsta sa avem mijloacele financiare pentru un trai decent. Cresterea sperantei de viata face ca statul sa nu mai poata asigura o pensie care sa ne garanteze acest trai decent, iar alegerea corecta a fondului de pensie privata este solutia cea mai des intalnita la cetatenii din intreaga lume', a spus Mircea Oancea, presedintele CSSPP.
Contributia medie pe participant, pentru pilonul II, a fost, in iunie 2011, de 31,55 lei, in crestere fata de semestrul I 2010 cu 15,78% si cu 23,61% mai mare fata de finalul lui 2010. Numarul participantilor cu cel putin o contributie inregistrata de la inceputul functionarii sistemului de pensii administrate privat a fost de 5,06 milioane persoane.
In semestrul I din 2011, au fost virate contributii in valoare de 926,44 milioane lei, iar contributia medie la nivelul participantilor cu cel putin o asigurare, inregistrata de la inceputul functionarii sistemului, a fost de 33,20 lei .
Majoritatea participantilor la sistemul de pensii administrate privat au optat, conform datelor CSSPP pentru iunie 2011, pentru titlurile de stat - 66,28% din active pentru pilonul II si 65,52% pentru pilonul III.
Lansata in cursul anului 2010, campania publica a CSSPP urmareste sa educe populatia asupra necesitatii si importantei participarii la sistemul de pensii private.
Pana in prezent, peste 500 de studenti din cinci institutii de invatamant superior au participat la evenimentele din seria campaniei de informare publica 'Invata sa alegi! Pensia privata, o decizie tanara'.
Campania a fost lansata in octombrie 2010 si va continua si in anul 2012, pe mai multe directii - organizarea de seminarii de informare si educatie financiara a tinerilor din universitatile de stat si private, a angajatorilor din diverse regiuni ale tarii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut