ARR: Anvelopele all season sau mixte nu sunt asimilate anvelopelor de iarna
Data publicarii: 13-10-2011 | Auto
Anvelopele de iarna nu sunt asimilate anvelopelor all season sau mixte decat daca acestea au inscrise initialele M si S, informeaza Autoritatea Rutiera Romana. Textul Ordonantei Guvernului nr.5/2011, prin care se modifica Ordonanta Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, utilizeaza termenul 'anvelope de iarna', anvelope care se identifica prin utilizarea literelor M si S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S.
Anvelopele de iarna sunt cele care respecta si sunt omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite CEE-ONU nr.54, dupa caz.
Anvelopele de iarna sunt construite din cauciuc special pentru a oferi o aderenta adecvata atunci cand temperatura scade sub 7 grade sau carosabilul este acoperit de zapada, gheata ori polei.
Intrucat nici in documentatia de specialitate si nici in legislatia aplicabila nu exista vreo referire la anvelopele denumite comercial 'all-season', apreciem ca utilizarea unor anvelope fara marcajul care atesta utilizarea lor corespunzatoare in conditii de iarna este contrara prevederilor legale si se face exclusiv pe raspunderea conducatorului auto, arata comunicatul ARR.
Potrivit Ordonantei, cauciucurile de iarna devin obligatorii intre 1 octombrie si 1 martie. Conducatorii autovehiculelor care circula pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei fara anvelope de iarna sunt sanctionati cu retinerea talonului si amenda de pana la 4.000 de lei.
In cazul vehiculelor de transport marfa sau persoane, neechiparea cu anvelope de iarna si lanturi este pasibila de amenda intre 2.500 si 4.000 de lei, precum si retinerea talonului.
In caz de accident, la sanctionarea cu amenda se adauga o suma dedicata repararii drumurilor si despagubirilor pentru pagubele produse.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut