MTI propune alocarea de urgenta a trei milioane lei pentru lucrari de dragare a Dunarii

Data publicarii: 17-10-2011 | Mediu

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a propus alocarea sumei de trei milioane lei din Fondul de interventie pentru lucrari de dragare a fluviului Dunarea, in vederea inlaturarii starii de risc cauzate de situatia hidrologica critica, potrivit unui proiect publicat pe site-ul MTI.

"Din cauza situatiei hidrologice actuale, deosebit de nefavorabile, cote mici cu tendinte de scadere accentuata, inregistrate pe tot sectorul romanesc al Dunarii, cat si amonte de Bazias, cu efecte directe asupra sectorului de Dunare fluviala, se impune urgentarea alocarii sumei de 3.000.000 lei din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2011, pentru inlaturarea starii de risc prin executarea unor operatiuni de dragare a fluviului Dunarea si a altor lucrari specifice", se arata in nota de fundamentare.

Beneficiarul va fi Regia Autonoma Administratia Fluviala a Dunarii de Jos Galati, unitate aflata sub autoritatea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

Fondurile se vor utiliza pentru decontarea cheltuielilor necesare inlaturarii starii de risc cauzata de situatia hidrologica critica actuala prin executarea in regim de urgenta, pe sectoarele de Dunare cuprinse intre km 610 - km 375 si km 300 - km 175, a unor operatiuni de dragare a fluviului Dunarea si a altor lucrari specifice, se precizeaza in proiectul de hotarare.

Pentru asigurarea conditiilor de navigatie pentru sectorul cuprins intre km 610 si km 175, costurile au fost estimate la 2,9 milioane lei.

"Urmare situatiei hidrologice actuale a Dunarii, pe sectorul Dunarii fluviale cuprins intre km 610 si km 375 se inregistreaza adancimi de 1,20 m - 1,40 m fata de 2,50 m adancimea minima de navigatie recomandata de Comisia Dunarii. Aceasta situatie a condus la blocarea navigatiei in mod deosebit din cauza punctelor critice situate la km 525 (Batin), km 543 (Vardim) si km 568 (Belene). Lungimile pragurilor identificate variaza intre 200 m - 600 m. In conditiile in care cotele apelor Dunarii vor creste datorita unor aporturi pluviometrice, trebuie intervenit in continuare cu lucrari de dragaj caci se mentine riscul esuarii navelor la punctele critice unde s-au format praguri", se mai arata in nota de fundamentare.

De asemenea, se estimeaza necesitatea efectuarii lucrarilor de dragaj la punctele critice unde in prezent sunt praguri, respectiv Cernavoda aval, Seimeni, Capidava, Albanesti precum si mentinerea adancimilor la punctele critice Giurgeni, Vadu Oii si Harsova.

AFDJ RA Galati indeplineste functia de autoritate de cai navigabile pe sectorul romanesc al Dunarii de la intrarea in tara la km 1.075 pana la iesirea in Marea Neagra, pe bratul Sulina, in rada Sulina, pe bratele navigabile ale Dunarii, Borcea, Bala, Macin, Valciu, Caleia, pe bratul Chilia cu bratele secundare, pe bratul Sfantul Gheorghe cu canalele de rectificare si pe bratele secundare ale Canalului Sulina. 

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: