CSSPP a aprobat norma referitoare la aderarea si evidenta participantilor la fondurile de pensii administrate privat
Data publicarii: 19-10-2011 | Finante-Banci
Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a anuntat, marti, intr-un comunicat, ca a aprobat norma pentru modificarea si completarea Normei nr. 22/2009, referitoare la aderarea si evidenta participantilor la fondurile de pensii administrate privat. Potrivit comunicatului citat, noul act normativ va intra in vigoare la 1 ianuarie 2012.
Actul normativ cu modificarile si completarile efectuate reglementeaza dobandirea si incetarea calitatii de participant la un fond de pensii administrat privat, dar si modalitatile prin care se realizeaza aderarea, validarea si repartizarea aleatorie a participantilor la un fond de pensii administrat privat. Noul act normativ raspunde necesitatilor de administrare corecta, clara si transparenta a fondurilor de pensii administrate privat.
Una dintre noutatile aduse de aceasta norma o reprezinta obligativitatea fiecarui administrator de a verifica informatiile continute in Actul individual de aderare, prevedere ce nu era consemnata in forma initiala a acestui document. Continutul Actului individual de aderare va corespunde necesitatii de informare minima a participantului, cu drepturile si obligatiile acestuia ce decurg ca urmare a aderarii la un fond de pensii administrat privat.
O alta completare adusa de noul act normativ vizeaza cazurile de incetare a calitatii de participant.
Astfel, au fost identificate doua situatii noi: 1. lipsa viramentelor in contul colector al fondului de pensii administrat privat, aferente participantului care a implinit minimum 3 ani de la data inscrierii in Registrul participantilor; 2. decizia administratorului in baza constatarii incalcarii art. 116, alin. (2) litera b) din Legea 411/2004, ca urmare a reclamatiei participantului.
Totodata au fost reformulate obligatiile de raportare ale administratorilor si ale Casei Nationale de Pensii Publice (CNPP), in ceea ce priveste cererile participantilor/beneficiarilor privind plata activului personal net in caz de invaliditate, deces sau pensionarea pentru limita de varsta in sistemul public de pensii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut