Autostrazile ar putea fi taxate din 2013, dupa terminarea tronsoanelor pe Coridorul IV
Data publicarii: 19-10-2011 | Auto
Autostrazile ar putea fi taxate incepand cu 2013, primele care vor avea taxe urmand sa fie Bucuresti - Constanta, Bucuresti - Pitesti si Centura de Sud a Bucurestiului, dar si tronsoanele de pe Coridorul IV, dintre Sibiu si Nadlac.
"In Europa, statele care nu percep o asemenea taxa sunt, mai degraba, exemple singulare. Aceasta taxa exista in majoritatea statelor europene si romanii care au calatorit in afara stiu foarte bine. Autostrazile de pe Coridorul 4, finantate din fonduri europene, vor fi, de asemenea, taxate incepand cu 2013. Am luat aceasta decizie impreuna cu Comisia Europeana, asteptam rezultatele studiului JASPERS la sfarsitul acestui an, pentru a stabili si cuantumul. Va asigur ca taxele nu vor fi mari si sunt sigura ca romanii prefera sa plateasca cei cativa euro pentru a merge pe sute de kilometri de autostrada, in conditii de rapiditate si siguranta, decat sa mai asteptam ani la randul fara a avea resurse sa construim autostrazi", a declarat Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, intr-un interviu acordat ziarului Ziua de Constanta.
Oficialul a mai precizat ca, legat de taxarea autostrazilor Bucuresti - Pitesti si Bucuresti - Constanta, MTI a decis sa inglobeze mentenanta pe aceste tronsoane cu constructia si mentenanta autostrazii de Centura Sud a Capitalei intr-un singur pachet de concesiune, pentru ca in acest mod sa reuseasca sa atraga mai usor investitori care sa finanteze constructia unei noi autostrazi.
"Nu poti sa te astepti de la un partener privat sa accepte acoperirea integrala a riscurilor fara a-i asigura conditiile sa isi amortizeze investitia in 25 sau 30 de ani", a spus ministrul Transporturilor.
Modul in care se va aplica noua taxa de autostrazi si costul acesteia vor fi cunoscute la inceputul anului viitor dupa ce se va finaliza un studiu realizat de Compania de Drumrui (CNADNR) cu reprezentantii JASPERS (Joint Assistance to Support Projects in European Regions).
In rezent, discutia se poarta cu consultantii in ceea ce priveste valoarea taxei, suma initiala de care se discuta fiind de 5 euro pe 100 km, dar si modul in care vor fi verificati soferii, fie prin puncte fixe de taxare, fie printr-un sistem mobil sau chiar prin intermediul sistemului de satelit ce va fi instalat prin programul Galileo.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut