CSA: EuroIns, Carpatica si Astra se afla in topul reclamatiilor in primele noua luni

Data publicarii: 19-10-2011 | Finante-Banci

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a primit si solutionat in primele noua luni ale acestui an 4.888 de reclamatii si sesizari de la asigurati, in scadere cu 15% fata de septembrie 2010, cele mai multe reclamatii fiind pe segmentul RCA si pentru societatile EuroIns, Carpatica si Astra.

"Desi reclamatiile au scazut cu aproape 15 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, fapt care ne bucura, totusi aspectele sesizate, in special in ceea ce priveste asigurarea RCA, raman o problema pe care ne-am propus sa o rezolvam inclusiv prin intensificarea verificarilor privind modul de instrumentare si plata a dosarelor de dauna de catre societati", a declarat presedintele CSA, Constantin Buzoianu, intr-un comunicat.

Potrivit CSA, cele mai multe reclamatii inregistrate au fost aferente asigurarilor generale, respectiv 4.689, adica 95,93% din total. Din acestea, reclamatiile privind asigurarile obligatorii RCA au reprezentat 73,59% fiind in numar de 3.597.

"In pofida numarului ridicat, reclamatiile pe RCA reprezinta doar 0,08% din totalul contractele incheiate, respectiv 1,4% din dosarele de dauna deschise", se spune in comunicat.

Printre societatile de asigurare care au inregistrat un numar mai mare de reclamatii sunt: EuroIns, Carpatica si Astra. Cele trei societati detin impreuna o cota de 36,9% din totalul pietei RCA.

"Cei trei asiguratori au platit despagubiri, in primele noua luni ale acestui an, de aproximativ 450 milioane lei, pentru un numar total de peste 110.000 dosare. Sesizarile primite de CSA au reprezentat circa 2,0% din daunele achitate de cele trei companii", a mai precizat presedintele CSA, Constantin Buzoianu.

In ceea ce priveste asigurarile de viata, s-au inregistrat 199 de reclamatii, adica 4,07% din total.

Pe agenda de lucru a sedintei Consiliului CSA s-au mai aflat si lucrari curente legate de aprobarea unor persoane semnificative in cadrul societatilor de asigurare, analiza rezultatelor actiunilor de control si aplicarea unor masuri conform legislatiei in vigoare.

"In aceeasi zi a avut loc si prima intalnire a noului Consiliu al CSA cu reprezentantii UNSAR si UNSICAR. Cu aceasta ocazie s-a stabilit modul de colaborare a CSA cu asociatiile profesionale si s-a convenit ca in perioada imediat urmatoare sa fie stabilite grupuri de lucru comune care sa gaseasca solutii pentru imbunatatirea cadrului legal privind: pregatirea profesionala a persoanelor care lucreaza in domeniu, asigurarea RCA si altele", se mai arata in comunicat. 

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: