Christian Dior intregeste Lista emitentilor BVB

Data publicarii: 20-10-2011 | Bursa

Prezenta Christian Dior pe sistemul alternativ de tranzactionare al Bursei de Valori Bucuresti (BVB) intregeste lista emitentilor si ofera investitorilor oportunitatea diversificarii plasamentelor, prin achizitia de titluri care se tranzactioneaza la multipli sub media sectorului.

"In comparatie cu indicele CAC-40, pretul actiunilor CDI a performat mult mai bine dupa minimele inregistrate in martie 2009, intr-o perioada de crestere economica la nivel mondial si de expansiune a cererii pentru produse de lux. In prezent titlurile companiei se tranzactioneaza la multipli (P/BV, P/E, P/S, EV/EBITDA si EV/EBIT) sub media sectorului din care fac parte”, se arata in raportul realizat de Departamentul de analiza al Tradeville.

Christian Dior este o companie de tip holding, cu sediul in Franta, care comercializeaza o gama variata de bunuri de lux, fiind incadrata in industria "Confectii/Accesorii”, inclusa de Thomson Reuters in sectorul "Bunuri de consum ciclice”. "Vanzarile companiilor apartinand acestui sector fluctueaza in functie de ciclul economic, crescand in perioadele de expansiune economica si diminuandu-se in perioadele de recesiune”, se precizeaza in raportul Tradeville.

Rata de crestere a cifrei de afaceri in ultimii 10 ani a fost pentru Christian Dior SA de 5.9%, iar cea a profitului net de 17.6%, situandu-se la un nivel mediu in cadrul grupului de companii de comparatie, in timp ce rata de crestere a dividendului a fost de 10.5%, ceea ce plaseaza compania in esalonul superior al grupului.

Pentru comparatie au fost alese din sectorul bunurilor ciclice de lux companii active pe mai multe linii de business care includ, ca si Christian Dior, accesorii si articole de piele, bauturi alcoolice, parfumuri si cosmetice, ceasuri si bijuterii, imbracaminte: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, Bulgari SpA, Hermes International SCA, Hugo Boss AG, Prada SpA, Ralph Lauren Corp.

Cresterea recenta a indicatorilor financiari a fost in corelatie cu dinamica pietei internationale, dar si ca reactie la abordarea pe termen lung foarte selectiva pentru care compania a optat, promovand eleganta, luxul si rafinamentul. In primul semestru al anului 2011, veniturile totale ale Christian Dior SA au crescut cu 13%, la 10.72 mld EUR. Profitul net in aceasta perioada a crescut cu 28%, la 540 mil EUR. Veniturile totale reflecta cresterea cererii pentru produsele si serviciile companiei in toate regiunile geografice si pe toate liniile de produse datorita conditiilor de piata favorabile. Profitul net a fost rezultanta imbunatatirii marjelor bruta si operationala si a cresterii investitiilor.

"Compania a adoptat politica distribuirii de dividende inca de la listarea sa la Bursa din Paris in 1991, continuitate neintalnita la emitentii locali. In 2010 compania a distribuit actionarilor 30.4% din profit, rata de distribuire medie fiind in ultimii 5 ani 34.5%. Mai mult, in ultimii zece ani valoarea absoluta a dividendelor s-a aflat pe un trend ascendent”, arata analistii Tradeville.

Christian Dior SA este o companie de tip holding, cu sediul in Franta, activa in productia si distributia de bunuri de consum ciclice de lux. Compania reuneste marci precum Christian Dior pentru haute couture, Moet&Chandon, Dom Perignon, Hennessy pentru vinuri si bauturi alcoolice, Louis Vuitton, Fendi, Donna Karan pentru accesorii si articole din piele, Christian Dior, Guerlain, Givenchy pentru parfumuri si cosmetice, TAG Heuer, Hublot, Zenith pentru ceasuri si bijuterii, Sephora, Le Bon Marche pentru retail selectiv.

Compania isi distribuie produsele prin magazine proprii si distribuitori autorizati in Europa, Statele Unite, Japonia si Asia-Pacific, inregistrand in 2010 un numar de 76,002 angajati echivalent norma intreaga. O atentie aparte este acordata politicii de recrutare a angajatilor, in special oameni talentati, element determinant pentru succesul Grupului pe termen scurt, mediu si lung. In prezent, compania cauta inlocuitor pentru directorul de creatie, John Galliano.

Pana la finalul anului trecut, producatorul de cosmetice Dior era prezent in Romania printr-un distribuitor. Din cauza crizei, acesta a fost nevoit sa inchida activitatea, drept pentru care compania a hotarat sa lanseze si filiala romaneasca. Conceptul de filiala fusese deja implementat cu succes in regiune, in tari precum Polonia, Cehia sau Slovacia. Pana la finalizarea tuturor formalitatilor, entitatea romaneasca a functionat sub cea poloneza, iar de la inceputul anului 2011 are propria identitate.

Ultimele stiri pe BankNews.ro: