Tarifele diferentiate pentru service-uri auto ar putea duce la disparitia a 3.000 de unitati
Data publicarii: 27-10-2011 | AfaceriRegistrul Auto Roman a introdus, de la 1 octombrie, diferentierea taxelor de autorizare a service-urilor auto pe marci si activitati, ceea ce a provocat reactia asociatiei service-uri care acuza ca noua taxa va duce la disparitia a jumatate din aceste service-uri, potrivit informatiilor remise Agerpres de Asociatia Societatilor de Service Auto Independente.
'Incepand cu data de 1 octombrie, Registrul Auto Roman a pus in aplicare decizia de majorare a taxelor de autorizare asupra carora detine monopol, cresterea fiind intre 10 - 20 de ori, in functie de numarul de marci pentru care service-ul solicita autorizarea. In Romania sunt in prezent peste 7.000 de ateliere auto autorizate si estimam ca in urma deciziei RAR vor ramane aproximativ jumatate', potrivit ASSAI.
In medie, un atelier auto efectueaza lucrari de reparatii pentru 20 de marci auto.
Reprezentantii service-urilor sustin ca diferentierea taxelor va aduce suplimentare la bugetul RAR 7,76 milioane euro.
Reprezentantii RAR sustin ca introducerea diferentierii tarifelor a fost determinata de faptul ca piata a fost inundata de service-uri cu unul sau doi angajati care reparau 15 - 20 de marci cu aparatura incompleta si intr-un mod neprofesionist ceea ce putea duce la afectarea sigurantei de circulatie.
'RAR nu a crescut tariful pentru autorizarea service-urilor, costul auditului initial fiind acelasi, ci a diferentiat acordarea autorizatiei pe marci si activitati. Este firesc sa se perceapa un alt tarif pentru autorizarea a 10 marci fata de doua marci. Prin aceasta autorizare excesiva pe marci, solicitata de unele service-uri, RAR isi asuma riscul de a avea si clienti nemultumiti care au avut incredere in autoritatea sa', explica Registrul Auto Roman.
Reprezentantii RAR sustin ca cine nu are bani sa-si plateasca autorizarea pentru o marca nu va avea fondurile necesare pentru ar avea o situatie financiara care sa permita dotarea cu scule, dispozitive si documentatia specifica pentru marcile de autovehicule pe care sustine ca ar putea sa le repare.
Din datele pietei la ora actuala sunt peste 4.000 de service-uri auto neautorizate pe piata, iar RAR spera ca prin aceasta masura acestea sa dispara de pe piata prin cresterea concurentei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut