Profit net mai mare cu 53% la Banca Transilvania in primele noua luni din 2011, fata de aceeasi perioada a anului trecut

Data publicarii: 27-10-2011 | Finante-Banci

● Rezultate financiare inregistrate de BT in primele 9 luni ale anului ●

Profitul net al Bancii Transilvania, in primele 9 luni ale acestui an, este de 106,90 milioane lei, mai mare cu 53% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Rezultatele BT sunt in ton cu deviza din acest an a bancii, "Back to Business”, confirmandu-se si in aceasta perioada trendul pozitiv al activitatii bancii.

Robert Rekkers, Directorul General al Bancii Transilvania, declara: "In ciuda contextului economic care s-a mentinut dificil, la Banca Transilvania am inregistrat rezultate in conformitate cu asteptarile noastre. Profitul obtinut, solvabilitatea si lichiditatea BT foarte buna, precum si provizioanele mai mici sunt doar cateva dintre aspectele strategiei noastre pentru acest an. Avem un plan responsabil, realist si prudent, ingredientele necesare pentru a ne indeplini obiectivele trasate pentru 2011”.

I.Datele financiare ale Bancii Transilvania, la 30.09.2011:

  • Veniturile operationale ale bancii s-au consolidat la nivelul de 1.094,62 mil. lei;
  • Profitul operational este de 528,72 mil. lei, realizat in proportie de 91% fata de 30.09.2010, cand a fost 580,72 mil. lei;
  • Profitul brut realizat este de 143,86 mil. lei, cu 44% mai mare fata de aceeasi perioada a anului 2010;
  • Profitul net este 106,90 mil. lei, in crestere cu 53% fata de 30.09.2010, cand a fost de 69,71 mil. lei;
  • Raportul credite / depozite inregistreaza un nivel subunitar de 0,78, indicand o lichiditate foarte buna a bancii;
  • Cheltuielile nete cu provizioanele inregistrate la 30 septembrie 2011 au fost de 384,86 mil. lei, in scadere cu 95,75 mil. lei fata de aceeasi perioada a anului 2010;
  • Rata de solvabilitate, la 30.09.2011, este de 11,61% (fara profit inclus), situandu-se peste nivelul impus de BNR; / venit este de 51,7%, banca mentinand un control adecvat al costurilor;

Raportul cost

Activele bilantiere au atins valoarea de 23.570 mil. lei, in crestere fata de 31.12.2010, cand au fost de 21.589 mil.lei;

Creditele neperformante reprezinta 8,67% din totalul portofoliului de credite, la 30.09.2011;

In primele 9 luni ale anului, veniturile operationale au fost de 1.094,62 mil. lei, aproximativ la acelasi nivel cu cele inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut, valoarea acestora fiind influentata de reducerea veniturilor din operatiuni financiare.

Veniturile din dobanzi au crescut la Banca Transilvania cu 2% fata de primele 9 luni ale anului 2010, de la 734,96 milioane lei, la 747,72 milioane lei. Veniturile din comisioane au fost de 271,26 miloane lei fata de 265,86 milioane lei, la finalul lunii septembrie 2010. Veniturile din operatiuni financiare sunt de 59,18 milioane lei, fata de 86,43 milioane lei, nivel inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut. In ceea ce priveste profitul operational BT, acesta este de 528,72 milioane lei.

Profitul brut realizat de Banca Transilvania in primele noua luni ale acestui an a crescut la 143,86 milioane lei, fata de 100,11 milioane lei, cat a fost la 30 septembrie 2010. In ceea ce priveste profitul net al bancii, acesta a ajuns la 106,90 milioane lei, cu 53% peste valoarea inregistrata in aceeasi perioada din anul precedent, cand a fost 69,71 milioane lei. Calitatea portofoliului de credite BT da semne de stabilizare, iar cheltuielile nete cu provizioanele au scazut cu 95,75 milioane lei, valoarea acestora fiind de 384,86 milioane lei, la 30 septembrie 2011.

Cheltuielile operationale in primele noua luni din acest an sunt de 566 milioane lei, in crestere cu 8% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Majorarea a fost determinata de extinderea retelei teritoriale, Banca Transilvania ajungand la 546 de sedii - la finalul lunii septembrie 2011, de cresterea contributiei la Fondul de Garantare a Depozitelor de la 0,2% la 0,3% din soldul depozitelor, precum si de cresterea cotei TVA de la 19% la 24%. Tot ca urmare a extinderii activitatii Bancii Transilvania, au crescut, cu 5%, cheltuielile cu personalul, fata de perioada similara a anului trecut, de la 264,86 milioane lei, la 278,04 milioane lei.

In primele 9 luni ale anului, Banca Transilvania s-a focusat, de asemenea, pe controlul strict al costurilor si pe cresterea constanta a profitului. Prin urmare, raportul cost / venit a fost mentinut la un nivel acceptabil la Banca Transilvania, la 30 septembrie 2011 acesta fiind de 51,7%.

Activele bilantiere BT sunt in crestere, astfel ca la sfarsitul trimestrului III 2011 acestea au fost de 23.570 milioane lei, in comparatie cu finalul anului trecut, cand erau de lei. De asemenea, la Banca Transilvania, portofoliul de credite este in crestere cu 12% fata de 31.12.2010, preponderent in lei, soldul ajungand la 14.967 milioane lei, la data de 30.09.2011.

In cadrul acestui portofoliu, distributia este urmatoarea: 62,28% reprezinta creditele pentru companii, iar 37,72% sunt imprumuturile acordate persoanelor fizice.

Soldul provizioanelor la Banca Transilvania este de  1.699 milioane lei, fata de 1.356 milioane lei, inregistrat la sfarsitul anului 2010. Din acest sold, suma de 292 milioane lei reprezinta provizioane nedeductibile fiscal, constituite suplimentar, pentru ca Banca Transilvania are o abordare prudenta a managementului riscului de credit, adaptat contextului economic actual si provizionand mai mult decat este reglementat. Creditele neperformante, cu restante mai mari de 90 de zile, reprezinta 8,67% din totalul portofoliului de credite, la sfarsitul trimestrului III al anului 2011.

Solvabilitatea Bancii Transilvania este, in continuare, foarte buna, de 11,61%, peste nivelul impus de BNR. Raportul credite / depozite s-a mentinut subunitar, valoarea acestuia fiind de 0,78, la 30 septembrie 2011, lichiditatea mentinandu-se la un nivel confortabil. Din totalul activelor lichide ale bancii, 50% sunt reprezentate de titluri. Titlurile de stat aflate in portofoliul BT sunt exclusiv emise de statul roman si reprezinta 97% din totatul plasamentelor in titluri ale bancii.

In ceea ce priveste numarul de operatiuni, acesta a crescut cu 10,13%, ajungand la 146.011.883 fata de 132.587.319, cat a fost inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta crestere confirma atractivitatea ofertei BT in piata, operativitatea serviciilor si faptul ca atat populatia, cat si firmele lucreaza tot mai mult cu Banca Transilvania.

II.Produse, servicii si campanii lansate in primele 9 luni

Oferta Bancii Transilvania a fost imbogatita in primele 9 luni ale acestui an cu produse, servicii si campanii dedicate persoanelor fizice si companiilor. Unul dintre obiectivele BT pentru acest an a fost si este lansarea de solutii care sa sustina in mod real si continuu activitatea clientilor.

Cateva dintre produsele lansate in 2011 sunt: "Creditul Rapid, fara Garantii Materiale” - produs dedicat IMM-urilor, pentru acoperirea nevoilor de capital generate de desfasurarea activitatii saun cresterea afacerii; "Creditele Agricole” - o sursa flexibila si rapida pentru agricultori; "Contul de Capital Social” - primul cont al unei firme noi, care aduce clientilor un set de servicii si beneficii, daca acesta este deschis la Banca Transilvania. BT a aderat, de asemenea, la Programul Prima Casa 4, avand la dispozitie un plafon de 25 de milioane euro pentru creditele de acest tip pentru populatie.

BT a lansat, in luna septembrie, unul dintre cele mai importante proiecte propuse pentru acest an, noua versiune a aplicatiei de Internet Banking BT 24. Acesta este acum cel mai avansat serviciu de profil de pe piata bancara autohtona datorita celor peste 100 de functionalitati aflate la dispozitia clientilor, gradului sporit de securizare a tranzatiilor, portabilitatii si mobilitatii. Un proiect de anvergura lansat, tot in 2011, de Banca Transilvania este campania Star BT, dedicata celor care achita cumparaturile cu cardurile de credit BT; acesta inseamna puncte de loialitate acumulate, precum si facilitatea de plata in rate fara dobanda in magazinele partenere.

III. BT, investitii in infrastructura IT inteligenta

Banca Transilvania a continuat sa investeasca in infrastructura IT inteligenta, pentru a asigura cele mai bune conditii tehnologice in relatia cu clientii sai. Astfel, prin parteneriatul strategic cu Oracle, banca a achizitionat si a demarat implementarea uneia dintre cele mai moderne solutii informatice pentru core-banking, online si mobile banking, precum si pentru sistemul CRM. Aceasta va sustine si va pune in valoare, in continuare, potentialul de crestere a bancii, dar si extinderea capacitatii BT de a lansa rapid produse si servicii, atat pentru persoanele fizice, cat si pentru firme.

Ultimele stiri pe BankNews.ro: