Fenechiu spune ca privatizarea CFR ar avea legatura cu intentia Guvernului de a redeschide mine
Data publicarii: 02-11-2011 | EconomieRelu Fenechiu spune ca prin decizia de vanzare a unui pachet majoritar din CFR Marfa, actuala putere urmareste sa satisfaca o serie de interese, care vor beneficia si de pe urma redeschiderii minelor, iar transportul resurselor va deveni o afacere profitabila pentru cei ce detin caile feroviare.
Fenechiu a criticat decizia Guvernului de a vinde un pachet de 51% actiuni din CFR Marfa. "In ce priveste CFR Marfa, peste tot in Europa companiile de transport marfa feroviar apartin statului (...) Singura tara in care e privatizata compania e Ungaria. Cine a cumparat pachetul majoritar al acesteia? Compania de stat austriaca Railcargo, care si-a motivat decizia prin nevoia strategica evidenta", a aratat liberalul.
Potrivit acestuia, CSAT a avertizat initial Guvernul ca CFR Marfa e o institutie de interes strategic si ca ar trebui sa analizeze foarte bine vanzarea unui pachet, chiar si minoritar. "Paradoxal, dupa cateva saptamani, CSAT reia sedinta si propune cu nonsalanta vanzarea unui pachet majoritar, adica 51% companie, fara a pomeni interese strategice. Compania de transport feroviar de marfa a avut foarte multa activitate datorata exploatarilor miniere din Romania. Relansarea productiei miniere e o chestiune de timp in Europa, costurile energetice mari de azi facandu-ne sa regandim politica exploatarilor miniere care pot redeveni performante. Vom ajunge in situatia in care vom redeschide minele si nu vom avea propriul transport al carbunelui", a mentionat Fenechiu.
El a acuzat Executivul ca nu intamplator doreste aceasta privatizare. "Interesele sunt majore si de viitor, sunt coroborate cu dorinta de redeschidere a minelor, dar cu siguranta e cineva care stie ca cineva stie ca redeschiderea minelor va fi o mina de aur pentru transportul feroviar", a comentat el.
Fenechiu a subliniat ca PNL este de acord cu vanzarea unui pachet minoritar de actiuni pentru a se putea acoperi o parte din datorii. Intrebat ce se va intampla cu CFR Marfa daca USL va prelua guvernarea, liberalul a precizat: "PNL poate vorbi cu greu despre nationalizare. Noi suntem cei care consideram ca, permanent, managementul privat e mai bun decat cel de stat, cred ca la CFR Marfa putem vorbi de un maganement privat, iar vanzarea unui pachet minoritar de actiuni poate fi insotita de un management privat care sa fie asigurat chiar de actionarul minoritar, in conditiile in care e o companie cu traditie in transportul de marfuri".
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall