Romanii nu se asigura obligatoriu, dar se asigura facultativ
Data publicarii: 17-11-2011 | Finante-Banci
Volumul total de subscrieri ale celor 22 de companii membre UNSAR, dupa primele noua luni din 2011, a scazut cu 5% fata de anul trecut. Totusi, volumul politelor facultative de locuinta a urcat cu 91%, in timp ce vanzarile de asigurari obligatorii scad constant.
Analiza defalcata pe cele doua mari linii de business ale companiilor de asigurari din Romania releva faptul ca asigurarile de viata continua sa reprezinte motorul pietei in aceasta perioada marcata de instabilitate la nivel macroeconomic. Astfel, cu un volum al subscrierilor de 1,1 miliarde lei, in crestere cu 8,2% fata de primele trei trimestre din 2010, ponderea acestei categorii in totalul subscrierilor de pe piata s-a majorat de la 19,8% la 22,5% in perioada de raportare. Rezultatele bune inregistrate de segmentul life s-au datorat in mai mare masura vanzarii de polite cu randament garantat (63% din total), in timp ce asigurarile cu componenta investitionala (unit-linked) au reprezentat circa 37% din portofoliile companiilor membre UNSAR.
Prin contrast cu dinamica inregistrata in life, sectorul non-life continua sa piarda teren. Astfel, in perioada de raportare subscrierile la aceasta categorie au fost de 3,8 mld. lei, in scadere cu 8,2% comparativ cu primele 9 luni ale anului trecut.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut