Peste 50% din forta de munca globala este dispusa sa lucreze peste hotare

Data publicarii: Astazi, 29-11-2011 | HR/Cariere

BestJobs va prezinta rezultatele studiului Global Talent Mobility 2011, cel mai mare sondaj privind mobilitatea fortei de munca intre tari, la nivel global. 

In realizarea sondajului au fost implicate 66 de tari (printre care si Romania, prin intermediul BestJobs.ro) si 162.495 de persoane aflate in cautarea unui loc de munca. 

Interpretarea rezultatelor evidentiaza care sunt tendintele globale, in momentul de fata, privind gradul de mobilitate al populatiei active, tarile si orasele preferate de angajati si factorii motivanti pentru alegerea unui loc de munca intr-o alta tara. 

Top 7 tendinte privind migratia fortei de munca la nivel global 

1. Disponibilitatea pentru munca in strainatate

Exista o diferenta semnificativa intre dorinta de mutare si relocarea fizica. Exista diferente mari si intre tari. Candidatii din Portugalia, Luxemburg si Nigeria sunt cei mai dispusi sa se relocheze, in timp ce oamenii din Letonia, SUA si China sunt mai putin deschisi sa munceasca in strainatate.

2. Durata perioadei de sedere

Timpul pentru care angajatii se decid sa ramana in strainatate este in scadere. In 2009, aproximativ jumatate din forta de munca mobila urmarea sa lucreze in alta tara pentru mai mult de cinci ani. In prezent, 2011, acest raport a scazut cu 20%, la mai putin de o treime.

3. Motivele mobilitatii fortei de munca

Au fost identificate patru motive principale pentru mobilitatea pe piata muncii la nivel international. Primul motiv este, nu in mod surprinzator, dorinta de a incepe o cariera internationala. Interesant este faptul ca respondentii care au optat pentru acest prim motiv (peste 50%) nu au preferinte pentru o anumita locatie si sunt deschisi sa lucreze in mai mult de 10 tari.

In timp ce salariul este in continuare cel mai influent factor de decizie in selectia companiei, categoria de candidati pentru care acest motiv este cel important, a scazut cu 8%. Factorii care afecteaza decizia de relocare in strainatate difera considerabil de la tara la tara.

4. Tipul de colaborare 

Peste o treime dintre candidatii care ar lucra in strainatate s-ar reloca pentru mai putin de 5 ani. Drept consecinta, acestia exprima un interes deosebit pentru contractele pe perioada determinata (68%) sau temporare de peste 1 an (47%).

5. Instrumente de cautare a unui job in strainatate

Site-urile de joburi au devenit, de departe, cele mai utilizate instrumente in gasirea unui loc de munca in strainatate. Aceasta este singura categorie care a inregistrat o evolutie pozitiva in ultimii 5 ani.

6. Companii preferate

GOOGLE este cel mai popular angajator international, urmat indeaproape de Microsoft. Companiile din SUA sunt cele mai vizate de catre candidati.

7. Cele mai influente tari 

Peste o treime din respondenti au nominalizat China ca tara cu cel mai ridicat aport in redresarea economiei. SUA ocupa locul 2 cu 14%, urmata de India, Germania si Marea Britanie.

Global Talent Mobility 2011 a fost efectuat de catre The Network, impreuna cu organizatia de cercetare olandeza, Intelligence Group, in perioada Iunie-Septembrie 2011.