Peste 50% din forta de munca globala este dispusa sa lucreze peste hotare
Data publicarii: Astazi, 29-11-2011 | HR/Cariere
BestJobs va prezinta rezultatele studiului Global Talent Mobility 2011, cel mai mare sondaj privind mobilitatea fortei de munca intre tari, la nivel global.
In realizarea sondajului au fost implicate 66 de tari (printre care si Romania, prin intermediul BestJobs.ro) si 162.495 de persoane aflate in cautarea unui loc de munca.
Interpretarea rezultatelor evidentiaza care sunt tendintele globale, in momentul de fata, privind gradul de mobilitate al populatiei active, tarile si orasele preferate de angajati si factorii motivanti pentru alegerea unui loc de munca intr-o alta tara.
Top 7 tendinte privind migratia fortei de munca la nivel global
1. Disponibilitatea pentru munca in strainatate
Exista o diferenta semnificativa intre dorinta de mutare si relocarea fizica. Exista diferente mari si intre tari. Candidatii din Portugalia, Luxemburg si Nigeria sunt cei mai dispusi sa se relocheze, in timp ce oamenii din Letonia, SUA si China sunt mai putin deschisi sa munceasca in strainatate.
2. Durata perioadei de sedere
Timpul pentru care angajatii se decid sa ramana in strainatate este in scadere. In 2009, aproximativ jumatate din forta de munca mobila urmarea sa lucreze in alta tara pentru mai mult de cinci ani. In prezent, 2011, acest raport a scazut cu 20%, la mai putin de o treime.
3. Motivele mobilitatii fortei de munca
Au fost identificate patru motive principale pentru mobilitatea pe piata muncii la nivel international. Primul motiv este, nu in mod surprinzator, dorinta de a incepe o cariera internationala. Interesant este faptul ca respondentii care au optat pentru acest prim motiv (peste 50%) nu au preferinte pentru o anumita locatie si sunt deschisi sa lucreze in mai mult de 10 tari.
In timp ce salariul este in continuare cel mai influent factor de decizie in selectia companiei, categoria de candidati pentru care acest motiv este cel important, a scazut cu 8%. Factorii care afecteaza decizia de relocare in strainatate difera considerabil de la tara la tara.
4. Tipul de colaborare
Peste o treime dintre candidatii care ar lucra in strainatate s-ar reloca pentru mai putin de 5 ani. Drept consecinta, acestia exprima un interes deosebit pentru contractele pe perioada determinata (68%) sau temporare de peste 1 an (47%).
5. Instrumente de cautare a unui job in strainatate
Site-urile de joburi au devenit, de departe, cele mai utilizate instrumente in gasirea unui loc de munca in strainatate. Aceasta este singura categorie care a inregistrat o evolutie pozitiva in ultimii 5 ani.
6. Companii preferate
GOOGLE este cel mai popular angajator international, urmat indeaproape de Microsoft. Companiile din SUA sunt cele mai vizate de catre candidati.
7. Cele mai influente tari
Peste o treime din respondenti au nominalizat China ca tara cu cel mai ridicat aport in redresarea economiei. SUA ocupa locul 2 cu 14%, urmata de India, Germania si Marea Britanie.
Global Talent Mobility 2011 a fost efectuat de catre The Network, impreuna cu organizatia de cercetare olandeza, Intelligence Group, in perioada Iunie-Septembrie 2011.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall