Cheltuielile de consum din UE au crescut in T3 pentru al optulea trimestru consecutiv
Data publicarii: 05-12-2011 | Finante-Banci
Cheltuielile de consum din UE au crescut in trimestrul al treilea din 2011 cu 0,5% in termeni anuali, fata de avansul puternic de 2,1% raportat in perioada aprilie - iunie, acesta fiind cel mai redus ritm de crestere inregistrat in acest an, potrivit Barometrului cheltuielilor de consum al Visa Europe.
Cheltuielile de consum din UE au crescut pentru al optulea trimestru consecutiv. Totusi, ritmul de crestere a incetinit in perioada iulie - septembrie, comparativ cu trimestrul al doilea, in 21 din cele 27 de state membre ale blocului comunitar. Marile economii europene au raportat o deteriorare a evolutiei cheltuielilor comparativ cu trimestrul al doilea, respectiv Franta (-0,5%), Germania (+0,9%) si Marea Britanie (+1%). La polul opus, mai multe tari din Europa Centrala si de Est au inregistrat o expansiune solida a cheltuielilor de consum.
Lituania si Letonia au raportat cea mai mare crestere a cheltuielior de consum, de 15,4% si, respectiv, 13,2%, fiind urmate indeaproape de Estonia (+9,9%), de Republica Ceha (+5,6%) si Slovacia (+5,6%). Totodata, cheltuielile de consum au inregistrat o crestere neasteptata in Spania, de 2,5%, si au scazut cu 1% in Italia.
Barometrul cheltuielilor de consum din UE al Visa Europe s-a realizat pe baza sumelor cheltuite efectiv, nu pe sentiment sau opinii, aceste date fiind ajustate ulterior astfel incat sa reflecte si emiterea cardurilor Visa, preferintele de plata ale consumatorilor si inflatia. Barometrul este un indicator economic sigur deoarece ofera cea mai exacta si cuprinzatoare imagine asupra situatiei cheltuielilor de consum din UE. Spre deosebire de alti indicatori sau alte studii care au la baza sentimentul sau opiniile din anumite sectoare, acest Barometru reflecta cu exactitate cheltuielile de consum reale de pe teritoriul UE, luand in considerare tendinta tot mai mare a consumatorilor de a plati cu cardul, dat fiind ca 1 € din fiecare 8 € cheltuiti in Europa este platit cu un card Visa.
"Cheltuielile de consum din UE si-au mentinut un ritm de crestere acceptabil in pofida turbulentelor care au afectat pietele europene in ultima vreme. Desi au raportat cel mai redus avans din 2011, cheltuielile au crescut pentru al optulea trimestru consecutiv”, a declarat Philip Symes, Director Financiar al Visa Europe.
Despre Barometrul cheltuielilor de consum din UE al Visa Europe
Mai mult de un euro din opt se cheltuieste in UE de pe un card Visa, peste 70% din aceste cheltuieli fiind facute de pe carduri de debit. Acest lucru inseamna ca Barometrul ofera in mod unic o imagine completa si de actualitate asupra situatiei cheltuielilor de consum din Uniunea Europeana.
Barometrul cheltuielilor de consum din UE al Visa Europe a fost realizat pe baza cheltuielilor efectuate de pe toate cardurile emise de Visa - de debit, de credit si preplatite. Markit a dezvoltat Barometrul prin crearea unui model care ajusteaza datele brute despre tranzactiile Visa in functie de o serie de factori.
Prima data, datele sunt modificate in functie de variatia numarului de carduri Visa emise, astfel incat sa ia in considerare extinderea activitatii Visa. Ulterior, se realizeaza o ajustare pentru a compensa schimbarile in comportamentul de plata cu cardul al consumatorilor. Aceasta se bazeaza pe o evaluare a tendintelor de retragere a numerarului si de efectuare a tranzactiilor la terminalele POS prin carduri Visa. In final, pentru a lua in calcul inflatia, datele sunt ajustate in functie de modificarile indicelui preturilor de consum pentru a oferi un indicator al schimbarilor reale ale nivelului de cheltuieli pe gospodarie.
Datele Visa s-au bucurat de o corelare pozitiva solida cu datele oficiale echivalente din ultimii ani. Datele Visa se refera la o gama larga de sectoare, nu doar la cel de retail, deoarece cardurile sunt tot mai des folosite pentru efectuarea unor plati precum utilitatile, taxele si impozitele.
Raportul complet "Visa Europe: Barometrul cheltuielilor de consum” poate fi accesat la urmatoarea adresa: http://www.visaeurope.com/en/newsroom/all_reports/latest.aspx
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut