Germanii, italienii si francezii ocupa primele locuri in topul turistilor straini in Romania, in primele 9 luni

Data publicarii: 13-12-2011 | Turism

Romania a atras in primele noua luni ale anului cu 12,6% mai multi turisti straini fata de anul trecut, cei mai multi provenind din Germania, Italia si Franta, arata datele Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Turism.

Cei mai multi turisti straini au provenit din Germania (+9,4% fata de perioada similara a anului trecut), Italia (+21,2%), Franta (+10,3%), Ungaria (+15%), Statele Unite ale Americii (+3,5%) si Marea Britanie (+10,3%). Per ansamblu, Romania a atras, in primele noua luni ale anului, cu 12,6% mai multi turisti straini fata de anul trecut. 

Potrivit Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, cei mai multi turisti straini care au venit in Romania au ales sa se cazeze la hotel (+12,8% fata de aceeasi perioada a anului trecut), in pensiunile turistice (+9,6%) si in pensiunile agroturistice (+32,5%). Cheltuielile nerezidentilor straini in Romania sau crescut cu 18% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. 

In ceea ce priveste turistii romani, acestia au ales sa se cazeze la hotel (+18,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut), in pensiunile turistice (+19,2%) si in pensiunile agroturistice (+27,6%). Per ansamblu, in primele noua luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2010, numarul de turisti romani a avut o crestere de 16,9%. 

In fiecare luna a acestui an s-au inregistrat evolutii fata de lunile corespunzatoare ale anului trecut, cele mai spectaculoase cresteri fiind observate in perioada de vara, iulie (turisti straini: +15,7%, turisti romani: +23,4%) si august (turisti straini: +18,7%, turisti romani: +22,4%). 

Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, considera ca aceste cresteri dovedesc cat de importante sunt investitiile masive in turism si promovarea strategica a destinatiilor romanesti care au fost realizate in ultimii ani. 'Ne bucura sa observam ca turistii straini care iubesc cel mai mult Romania sunt exact cei pe care ii vizeaza Strategia de creare si promovare a brandului national de turism. Acest lucru este o dovada clara ca directiile trasate de aceasta strategie sunt eficiente si ca ne ajuta sa ne atingem tinta: cresterea numarului de turisti care aleg Romania. Avem cresteri foarte bune pe pietele din Italia si la vecinii nostri din Ungaria, dar si in randul turistilor pretentiosi, cum sunt cei din Marea Britanie, Franta si Germania, si chiar o crestere deloc de neglijat pentru turistii din Statele Unite. Sunt cele mai clare semne ca investitiile masive in turism si promovarea strategica a destinatiilor romanesti realizate in ultimii ani sunt exact lucrurile de care turismul romanesc are nevoie astazi', a declarat Elena Udrea. 

MDRT a derulat in ultimii doi ani investitii masive in infrastructura turistica si in marketingul si promovarea destinatiilor romanesti atat din fonduri europene, cat si din fonduri de la bugetul de stat. In perioada 2009 - 2011 au fost alocate pentru dezvoltarea turismului fonduri europene si de la bugetul national de 812 milioane de euro, fata de 20 de milioane de euro, cat au fost alocate in perioada 2006 - 2008. In plus, dezvoltarea turismului s-a facut in ultimii ani strategic, prin implementarea unor planuri de actiune coerente de coordonare a domeniului (Planul Strategic si Operational de Marketing Turistic al Romaniei 2011 - 2015, Planul Strategic si Operational de Marketing Turistic pentru Bucuresti 2011 - 2015, Strategia de Creare si Promovare a Brandului National de Turism, Strategia Nationala de Dezvoltare a Ecoturismului, Strategia Nationala de Dezvoltare a Turismului Balnear). 

Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Turism (INCDT) este o unitate aflata in coordonarea MDRT, care realizeaza analize folosind datele Institutului National de Statistica (INS), ale Bancii Nationale a Romaniei si ale mai multor organisme internationale de cercetare a turismului. 

Sursa: AGERPRES

Ultimele stiri pe BankNews.ro: