Bugetul mediu alocat pentru Craciun si Revelion de o familie de la oras: 1046,75 ron (studiu)

Data publicarii: 14-12-2011 | Actualitate

Bugetul alocat pentru sarbatorile de iarna este pentru 64,6% dintre respondenti mai mic comparativ cu cel de anul trecut, conform datelor celui mai recent studiu de piata realizat de catre MEDNET Marketing Research Center. 

Studiul a fost realizat pe un  esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori,  in perioada  7 - 12 decembrie 2011. Au fost intervievate telefonic  801persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18  - 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,45%.

Studiul de piata arata ca din ce in ce mai mult actuala criza financiara afecteaza si Sarbatorile de  Iarna ale romanilor, bugetul mediu alocat pentru Craciun si Revelion fiind de  1046,75 lei(comparativ cu  1052,48 lei in anul 2010 si  1523,29 lei in 2009),  64,6% dintre respondenti afirmand ca acest buget este mai mic decat cel din 2010.

Pentru  produsele alimentare ocazionate de  Sarbatorile de  Iarna,  orasenii intentioneaza sa aloce, in medie 422,27 lei (comparativ cu 491,54 lei in 2010 si 556,13 lei in 2009). 

Comparand cu  anul trecut,  produsele nealimentare specifice  Sarbatorilor de  Iarna (haine, incaltaminte, cosmetice etc.) au o pondere mai mare in bugetul de cheltuieli, orasenii alocand, in medie 397,72 lei acestei categorii de produse (comparativ cu 302,07 in anul 2010 si 321,09 lei in 2009). 

In ceea ce priveste calatoriile/excursiile organizate in perioada Sarbatorilor de Iarna, in jur de 15% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.332,41 lei (comparativ cu 1.351,79 lei in 2010 si 1.312,50 lei in 2009). 

O alta categorie de cheltuieli generata de Sarbatorile de Iarna este cea a "iesirilor in oras/la restaurant”. Pentru aceasta, persoanele intervievate intentioneaza sa aloce, in medie, 366,64 lei (comparativ cu 302,55 lei in 2010 si 346,28 lei in 2009).

Cu toate ca procentul celor care intentioneaza sa ofere cadouri cu ocazia Sarbatorilor de Iarna este in usoara crestere comparativ cu anul trecut (82,4% in 2011 vs. 80,5% in 2010), suma medie alocata pentru acestea este mai mica. In acest context, bugetul pentru  cadouri are o valoare medie de 348,87 lei (comparativ cu 413,10 lei in anul 2010 si 526,82 lei in 2009). 

Tipurile de cadouri pe care respondentii intentioneaza sa le cumpere sunt:  articolele de imbracaminte/incaltaminte (45,8%), cosmetice/parfumuri (34,8%), ciocolata/cafea (29,2%), jucarii (28,6%) etc.

Observam o orientare preponderent practica a acestor cadouri (haine, incaltaminte), dar  si o crestere a interesului pentru  obiecte mai ieftine (ciocolata, cafea,  cosmetice,  jucarii) in detrimentul celor cu valoare mare (bijuterii, ceasuri, electrocasnice).

Ultimele stiri pe BankNews.ro: