Bugetul mediu alocat pentru Craciun si Revelion de o familie de la oras: 1046,75 ron (studiu)
Data publicarii: 14-12-2011 | Actualitate
Bugetul alocat pentru sarbatorile de iarna este pentru 64,6% dintre respondenti mai mic comparativ cu cel de anul trecut, conform datelor celui mai recent studiu de piata realizat de catre MEDNET Marketing Research Center.
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 7 - 12 decembrie 2011. Au fost intervievate telefonic 801persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 - 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,45%.
Studiul de piata arata ca din ce in ce mai mult actuala criza financiara afecteaza si Sarbatorile de Iarna ale romanilor, bugetul mediu alocat pentru Craciun si Revelion fiind de 1046,75 lei(comparativ cu 1052,48 lei in anul 2010 si 1523,29 lei in 2009), 64,6% dintre respondenti afirmand ca acest buget este mai mic decat cel din 2010.
Pentru produsele alimentare ocazionate de Sarbatorile de Iarna, orasenii intentioneaza sa aloce, in medie 422,27 lei (comparativ cu 491,54 lei in 2010 si 556,13 lei in 2009).
Comparand cu anul trecut, produsele nealimentare specifice Sarbatorilor de Iarna (haine, incaltaminte, cosmetice etc.) au o pondere mai mare in bugetul de cheltuieli, orasenii alocand, in medie 397,72 lei acestei categorii de produse (comparativ cu 302,07 in anul 2010 si 321,09 lei in 2009).
In ceea ce priveste calatoriile/excursiile organizate in perioada Sarbatorilor de Iarna, in jur de 15% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.332,41 lei (comparativ cu 1.351,79 lei in 2010 si 1.312,50 lei in 2009).
O alta categorie de cheltuieli generata de Sarbatorile de Iarna este cea a "iesirilor in oras/la restaurant”. Pentru aceasta, persoanele intervievate intentioneaza sa aloce, in medie, 366,64 lei (comparativ cu 302,55 lei in 2010 si 346,28 lei in 2009).
Cu toate ca procentul celor care intentioneaza sa ofere cadouri cu ocazia Sarbatorilor de Iarna este in usoara crestere comparativ cu anul trecut (82,4% in 2011 vs. 80,5% in 2010), suma medie alocata pentru acestea este mai mica. In acest context, bugetul pentru cadouri are o valoare medie de 348,87 lei (comparativ cu 413,10 lei in anul 2010 si 526,82 lei in 2009).
Tipurile de cadouri pe care respondentii intentioneaza sa le cumpere sunt: articolele de imbracaminte/incaltaminte (45,8%), cosmetice/parfumuri (34,8%), ciocolata/cafea (29,2%), jucarii (28,6%) etc.
Observam o orientare preponderent practica a acestor cadouri (haine, incaltaminte), dar si o crestere a interesului pentru obiecte mai ieftine (ciocolata, cafea, cosmetice, jucarii) in detrimentul celor cu valoare mare (bijuterii, ceasuri, electrocasnice).
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut