Studiu Ernst & Young: In 2011, companiile din Romania au mizat pe consolidarea relatiilor cu clientii si reducerea costurilor
Data publicarii: 21-12-2011 | Afaceri
Un nou studiu realizat de Ernst & Young analizeaza strategiile de crestere aplicate in ultimii doi ani de companiile cu rezultate pozitive in Romania, precum si asteptarile lor pentru viitor. Intitulat O noua viziune de crestere, studiul evidentiaza strategiile pe care companiile performante de pe piata romaneasca le-au abordat in contextul crizei economice pentru a-si consolida pozitia pe piata si rentabilitatea, precum si masurile pe care le prevad pentru o mai buna adaptare la evolutiile pietei in viitor.
Cum au reusit sa creasca in criza companiile de top din Romania?
Cele mai performante companii din Romania au depasit efectele crizei, in majoritatea lor, prin reducerea costurilor si prin consolidarea relatiilor de afaceri cu clientii, furnizorii si partenerii, arata studiul Ernst & Young.
In ceea ce priveste sursele de finantare, peste 60% din respondenti au indicat creditul bancar ca prima optiune. Pe de alta parte, insa, conditiile tot mai restrictive din piata i-au impulsionat pe jucatori sa se orienteze si spre alte surse de finantare, cum ar fi sursele proprii, fondurile europene, sau chiar catre sursele de tip venture capital.
Printre principalele elemente de diferentiere fata de competitori, companiile incluse in studiu mentioneaza atentia dedicata clientului si calitatea produselor si serviciilor oferite, in conditiile in care principalul avantaj competitiv pe care a mizat competitia a fost cel de reducere a costurilor.
Toate companiile incluse in studiu, care au crescut si au avut succes in conditii de piata dificile, considera in unanimitate ca angajatii lor sunt foarte importanti si ca performantele obtinute de companie se bazeaza pe abilitatile si competentele echipelor lor.
O noua viziune de crestere pentru viitor: inovatie, adaptare a proceselor operationale si recalibrarea structurii organizationale
Asteptarile pentru viitor sunt relativ optimiste - 75% din respondenti prevad oportunitati semnificative pentru afacerile lor in Romania, iar 47% pentru pietele din Uniunea Europeana. In plus, acestia sunt de parere ca performanta companiilor lor se va imbunatati in continuare in urmatorii doi ani, privind notorietatea brand-ului pe piata locala si diversificarea portofoliului de produse si servicii.
Cu toate acestea, companiile performante sunt constiente ca schimbarile ce vor aparea in preferintele consumatorilor vor necesita raspunsuri substantiale si de impact: 42% cred ca inovatia va fi raspunsul, 35% estimeaza o nevoie de adaptare a proceselor operationale, impreuna cu recalibrarea structurii lor organizationale (27%).
In eventualitatea unor scenarii de stagnare sau declin al pietei, majoritatea companiilor de succes sunt pregatite sa-si mentina pozitia actuala, in timp ce 40% intentioneaza sa abordeze o strategie de transformare a pietei prin inovatie. Doar 3% se gandesc sa paraseasca piata in aceste conditii, in timp ce 8% ar apela la finantare externa, pentru a-si consolida pozitia.
Studiul O noua viziune de crestere, dezvoltat de Ernst & Young Romania impreuna cu Solutii Avansate si Griffiths Management School din cadrul Universitatii Emanuel din Oradea, ofera o noua perspectiva asupra companiilor de succes din Romania, prin ochii managerilor lor. Studiul se bazeaza pe un sondaj realizat la sfarsitul lunii octombrie 2011, in randul a 172 de companii cu performante notabile in industria lor sau in aria lor geografica (profit pozitiv in anul 2010). Dintre companiile intervievate, 47% sunt cu capital romanesc, in timp ce 53% sunt companii straine.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut