UBIS preia activitatile UniCredit Business Partner, continuand colaborarea cu UniCredit Tiriac Bank

Data publicarii: 04-01-2012 | Finante-Banci

UniCredit Business Integrated Solutions SCpA este prima actiune concreta in cadrul Planului Strategic pe 2012 al grupului UniCredit, anuntat in noiembrie 2011. Compania nou-infiintata va furniza servicii operationale si va sprijini reteaua comerciala a UniCredit.

UniCredit Business Integrated Solutions (UBIS), detinuta 100% de UniCredit, este creata prin integrarea si consolidarea a 13 companii din cadrul grupului si va avea ca rol furnizarea de servicii in domeniile: tehnologia informatiilor si comunicatiilor, Back Office si Middle Office, Real Estate, Security si Procurement.

Este una dintre primele companii furnizoare de servicii de tip suport creata la nivel european, iar scopul acesteia este sa consolideze si reorganizeze acele activitati operationale necesare pentru functionarea corecta a afacerilor grupului, prin optimizarea costurilor, solutii mai flexibile si un timp de raspuns mai redus.

In Romania, UBIS preia activitatile UniCredit Business Partner, continuand - in aceiasi parametri ca pana in prezent - colaborarea cu UniCredit Tiriac Bank.

"Fondarea unei companii care sa acopere nevoile operationale la nivel global, multifunctionala si complet adaptata exigentelor unui mediu de afaceri in schimbare este o reusita importanta in cadrul Planului Strategic, care ne va permite sa fixam obiective ambitioase, in concordanta cu asteptarile grupului”, a spus Paolo Fiorentino, Chief Operating Officer (COO) al UniCredit si presedinte al UniCredit Business Integrated Solutions.

La nivelul grupului, unul dintre primele obiective ale UniCredit Business Integrated Solutions este reducerea cu 16% a costurilor directe, pana in 2015.

Compania va fi responsabila si pentru toate inovatiile strategice ale grupului, pentru a identifica  - impreuna cu subsidiarele UniCredit - solutii creative care vor imbunatati si diversifica serviciile oferite clientilor.

Paolo Cederle, CEO al UniCredit Business Integrated Solutions, a explicat: "Am adoptat un nou model de business, unic la nivelul sistemului bancar european, care sa corespunda nevoilor fiecarui client, in loc sa se potriveasca doar serviciilor livrate. Reteaua noastra poate conta pe linii de business care sunt adaptate unor cerinte foarte specifice. Calitatea si rapiditatea cu care deservim forta comerciala vor reprezenta puncte-cheie ale strategiei noastre in context concurential”.

Noua companie va implica peste 13.000 de angajati si va superviza activitatile din 9 tari (Austria, Germania, Italia, Polonia, Marea Britanie, Cehia, Romania, Slovacia, Ungaria)  precum si pe a birourilor din Singapore si New York.

Operatiunile din Italia, Germania si Austria vor fi conduse direct de compania de servicii globale, la fel si coordonarea si verificarea activitatilor de business in cadrul tarilor central si est-europene, potrivit cerintelor Holding-ului, cu scopul de a sustine cresterea si dezvoltarea pe termen lung.

Serviciile au fost proiectate dintr-o perspectiva internationala, pentru a respecta criteriile de eficienta si economie de scala, mentinand si importanta cerintelor specifice la nivel local, pentru a consolida loialitatea fata de client.