Studiu MasterCard - Pietele emergente vor determina o schimbare semnificativa in consumul din economia globala
Data publicarii: 13-01-2012 | International
Consumatorii din pietele emergente vor avea o influenta mult mai mare asupra cresterilor din economia globala in urmatorii cinci ani, ceea ce reprezinta o schimbare majora in consum, de la Vest catre Est, conform unui nou raport MasterCard Insights, realizat de MasterCard Worldwide.
Noul raport "Perspectiva asupra consumului si crearea valorii in noua economie globala” estimeaza ca, intre 2012 si 2016, pietele emergente1 vor genera, in medie, un plus de 1,2 trilioane de dolari americani pe an, din cheltuieli de consum, in economia globala, in timp ce pietele dezvoltate2 vor adauga doar aproximativ 700 de miliarde de dolari. Pietele in tranzitie3 - motoarele Europei de Est - vor genera inca 95 de miliarde de dolari.
Raportul examineaza implicatiile economice asupra afacerilor, de la schimbari in consumul global, cu accent pe relatia dintre consum si crearea valorii intr-o economie de piata.
"Cererea din partea consumatorilor stabileste, in ultima instanta, daca afacerile, dupa ce au realizat investitiile necesare pentru dezvoltarea produselor si a serviciilor lor, au reusit sa creeze valoare”, a declarat Dr. Yuwa Hedrick-Wong, Global Economic Advisor, MasterCard Worldwide.
Intre 2008 si 2016 ponderea consumului casnic pe pietele dezvoltate va scadea de la 77,4% in 2008, la 58,3% in 2016, in timp ce contributia pietelor emergente va creste de la 19,5%, in 2008, la 38,7%, in 2016. Procentul pietelor in tranzitie va ramane neschimbat. Impreuna, aceste trei categorii de piete inglobeaza cea mai mare parte din cheltuielile de consum realizate la nivel global.
Raportul constata ca intre 2000 si 2008 pietele dezvoltate au reprezentat 88,2% din cresterea globala a cheltuielilor discretionare, in timp ce pietele emergente au reprezentat doar 9,2%, urmate de pietele in tranzitie, cu 2,6%.
In urmatorii cinci ani, ponderea cresterilor in cheltuielile discretionare dintre pietele dezvoltate si cele emergente va fi aproximativ egala (49,0% versus 47,8%) , iar aceasta schimbare va avea un impact puternic asupra afacerilor.
"Este un moment de referinta - foarte posibil, pentru prima oara in istorie, consumatorii din pietele emergente au aceeasi contributie cu consumatorii din pietele dezvoltate”, a mai spus Dr. Hedrick-Wong.
Conform raportului, consumul casnic in pietele emergente va fi de aproximativ doua treimi din cel al pietelor dezvoltate, pana in 2016, de la un sfert, in 2008.
Se estimeaza ca grupul de "consumatori activi”, definiti ca persoane cu varste intre 15 si 65 de ani, va continua sa creasca in urmatorii ani pe pietele emergente, in timp ce pe pietele dezvoltate nu se asteapta schimbari. Astfel, segmentul de consumatori tineri va influenta vital afacerile in materie de tendinte tehnologice, implicand informatii si canale de marketing.
"Pietele emergente sunt gata sa preia conducerea in anii care urmeaza. Acest lucru pozitioneaza consumatorul din pietele emergente si la conducerea inovatiilor tehnologice”, a adaugat Dr. Hedrick-Wong.
"Atunci cand dinamica cererii se schimba pe pietele de consum, rezulta implicatii care influenteaza afacerile globale. Si asta deoarece consumul sta la baza crearii de valoare in economia de piata”, a concluzionat Dr. Hedrick-Wong.
Pentru raportul complet, va rugam vizitati http://insights.mastercard.com/white-papers/consumer-spending-outlook-and-value-creation-in-the-new-global-economy.
1 China, India, Brazilia, Rusia, Africa de Sud, Turcia, Mexic, Nigeria, Egipt
2 SUA, Japonia, Australia, Coreea de Sud, Hong Kong, Singapore, Marea Britanie, Austria, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Suedia
3 Belarus, Bulgaria, Cehia, Georgia, Ungaria, Polonia, Romania, Slovacia, Ucraina
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut