ePayment: Tentativele de frauda in 2011 au scazut cu 15% fata de 2010

Data publicarii: 19-01-2012 | IT&C

Tentativele de frauda la plata online in magazinele care lucreaza cu platforma de comert electronic ePayment au fost in 2011 mai putine cu 15% fata de anul anterior. Potrivit unui comunicat al Gecad ePayment, remis miercuri AGERPRES, sistemul antifrauda ePayment a protejat magazinele online de pierderi de aproximativ 520.000 de euro, in fiecare luna fiind identificate in medie 400 de tentative de frauda. 

Mai mult, la numarul tentativelor de frauda identificate automat sau manual de catre specialistii ePayment in securitate la plata online, se adauga un numar mediu de peste 15.000 de incidente de plata procesate de catre operatorii companiei in 2011. Timpul mediu de raspuns pe Hotline pentru preluarea unui astfel de incident este de 25 de secunde iar volumul tranzactiilor care au fost recuperate astfel de catre departamentul suport pentru clientii ePayment se ridica la alte 520.000 euro in 2011. 

Principalele tipuri de incidente intalnite de operatorii de la ePayment Hotline in 2011 au fost legate de neautorizarea unei tranzactii online (introducerea gresita a datelor de card, fonduri insuficiente, banca refuza tranzactia, cardul are o limita de suma pentru tranzactii online etc.), incidente legate de 3D Secure (cum se stabileste parola sau cu cine, cum functioneaza), dar si detalii legate de comanda/plata online (verificarea detaliilor din comanda, clientul doreste sa se asigure ca plata este finalizata etc.) 

In ceea ce priveste tentativele de frauda, domeniile cele mai interesante pentru cei care au incercat sa pacaleasca vigilenta sistemului de securitate ePayment au fost: telecom (41% dintre incercari s-au indreptat catre acest domeniu, favorite fiind aici site-urile pentru reincarcarea cartelelor prepay), servicii turistice (22%) si alte servicii (13%). 

Cele mai putin predispuse domenii la incercarile de fraudare au fost retail IT&C, divertisment si plata de utilitati, fiecare dintre ele insumand intre 1 si 4% din totalul incercarilor de frauda. 

Cardurile folosite in tentativele de frauda sunt emise in proportie de 38% din Statele Unite, 21% din Romania, 10% din Italia, 10% din Marea Britanie. Restul cardurilor folosite in incercarile de a depasi sistemul de securitate ePayment au fost emise din Franta, Australia, Germania, Brazilia si Canada. 

In urma localizarii persoanelor care au efectuat tentativele de frauda a reiesit ca acestea provin din Romania (24%), Statele Unite (33%), Italia (8%), Marea Britanie (7%) si din alte tari, precum Franta, Brazilia, Spania, Germania si Columbia. 

ePayment este furnizor de solutii eCommerce integrate, parte a grupului international PayU, detinut de Naspers Ltd, al doilea jucator in eCommerce la nivel global. 

PayU desfasoara operatiuni de integrare plati online in Polonia, Cehia, Romania si Ungaria, procesand in 2010 un numar de 31 de milioane de tranzactii in valoare de peste 800 milioane de euro. In Romania, ePayment este lider pe piata de plati online, cu peste doua milioane de tranzactii procesate in 2011, in valoare de 138,8 milioane de euro si o cota de 88% din volumul total al Romcard. 

Compania dezvolta solutia integrata de plati online ePayment, dedicata companiilor care detin sau doresc sa isi deschida o afacere online in Romania sau in tarile in care activeaza grupul PayU.

Sursa: AGERPRES