Bancile doresc o noua amanare a datei de afisare a drepturilor consumatorilor

Data publicarii: 16-03-2012 | Finante-Banci

Asociatia Romana a Bancilor (ARB) va solicita Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) o noua amanare a datei de afisare la toate unitatile membrilor sai a drepturilor pe care le au consumatorii de servicii financiar-bancare, a declarat joi presedintele ARB, Radu Gratian Ghetea, intr-o conferinta organizata de ANPC.

'Suntem intr-o zi festiva (Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor - n.r.) si profit de ocazie ca sa adresez ANPC, domnului presedinte Cerbulescu, o rugaminte, o sugestie legata de Ordinul 164 al ANPC care prevede ca, intr-o perioada relativ scurta, incepand cu 1 aprilie - in mediul urban si cu 1 iulie - in mediul rural, in fiecare banca, in fiecare sediu de banca, sa fim obligati sa afisam - cu niste dimensiuni mai mari - o parte din drepturile consumatorilor. Noi avem deschidere pentru acest lucru. Suntem in discutii, in corespondenta, cu ANPC pentru a stabili textele care vor fi puse pe plasmele respective. Avem promisiunea ca vom primi in curand si avizarea favorabila a textelor, intocmite impreuna cu ANPC', a spus presedintele ARB. 

Acesta a solicitat ANPC 'sa analizeze posibilitatea de a amana putin punerea in aplicare (a Ordinului - nr), tocmai pentru ca (...) ritmicitatea cu care vor rula pe ecranele plasmelor sau televizoarelor aceste informatii sa fie cat mai uniforma si toate bancile sa le poata afisa de o maniera unitara'. 

'Am sa trimit o scrisoare astazi (15 martie - n.r.) cu rugamintea de a incerca o amanare a termenului. Stiu ca o sa spuneti ca am mai avut o amanare, dar ar fi foarte bine sa avem o abordare uniforma', a adaugat Radu Gratian Ghetea. 

Intrebat daca Ordinul va fi anulat sau inlocuit, presedintele ANPC, Constantin Cerbulescu, a vorbit despre o amanare a termenului de aplicare. 

'Noi le-am dat o prima pasuire pentru ca am inteles dificultatile pe care le au bancile, dar va asigur ca, pana la sfarsitul lunii iunie, cel tarziu, Ordinul va fi aplicat, mai ales ca si comisarul european pentru Protectia consumatorilor, John Dalli, a fost foarte interesat de aceasta prevedere pe care noi am dat-o la nivelul Romaniei', a subliniat secretarul de stat Constantin Cerbulescu. 

Pe de alta parte, oficialul ARB a afirmat ca, in relatia cu consumatorii persoane fizice, 'comunitatea bancara le respecta drepturile (...) fie ca este vorba despre carduri, credite overdraft, credite de consum sau ipotecare'. 

In septembrie 2011, ANPC a emis Ordinul 164 privind unele masuri de informare a consumatorilor de catre societatile financiare bancare si nebancare. 

Potrivit documentului, prestatorii de servicii financiare sunt obligati sa afiseze in interiorul unitatilor, la loc vizibil, pe un suport video - ecran TV - informatii privind drepturile si obligatiile consumatorilor, precum si explicarea terminologiei din domeniul financiar-bancar. 

Ordinul 164/2011 al ANPC prevede, intre altele, pozitia si dimensiunea ecranului, dar si faptul ca 'prezentarea informatiilor se va face (...) la intervale de 45 de minute, cu durata de 15 minute'. 

Joi, ANPC a organizat un eveniment prilejuit de Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor, avand ca tema 'Alegerea serviciilor financiare, un drept si o necesitate', pentru a sublinia importanta educatiei financiare si urgenta organizarii de actiuni de informare privind legislatia in domeniul financiar, dar si a respectarii acesteia de catre institutiile de credit, astfel incat consumatorii sa poata face alegeri reale si sa beneficieze de un tratament echitabil.

Sursa: AGERPRES

Ultimele stiri pe BankNews.ro: