Unde sa fac rezervarea? Direct la hotel, la agentia de turism sau la tour operator?
Data publicarii: Astazi, 04-04-2012 | Turism
In momentul in care ne hotaram sa alegem o locatie unde dorim sa ne petrecem vacanta evident apare problema de unde achizitionam pachetul respectiv. Acest lucru este valabil indiferent ca facem o rezervare timpurie sau una last minute.
Rezervarea directa la hotel a devenit extrem de facila avand in vedere folosirea cartilor de credit online cu ajutorul carora turistul poate garanta sederea conform conditiilor impuse de hotelier. Relatia cu hotelierul in acest caz devine una directa cu turistul. Avantajul clar este acela ca nicio alta companie nu este implicata in tranzactie, in felul acesta neexistand intrebari cu privire la intermediar. Insa o astfel de relatie directa implica si dezavantaje, din care doua sunt foarte importante: tariful obtinut de catre turist direct de la hotel in mod clar va fi mult mai mare decat daca acea rezervare ar fi efectuata folosind o agentie de turism sau un turoperator. Diferenta de multe ori mare de tarife rezulta din faptul ca tour operatorul este acela care negociaza tarifele cu hotelul, coborand-ul la maximul posibil, deoarece acesta vinde unde numar mare de camere, de multe ori in garantie, in timp ce turistul individual va sta cel mai probabil o singura data la respectivul hotel. In mod evident turistii fideli ai unui hotel vor putea obtine un discount la revenirile ulterioare insa acest discount totusi nu va depasi pe cel de la tour operator. In afara de tarif, mai ales pentru pachetele externe intervine un al doilea mare neajuns, si anume faptul ca in cazul unor probleme referitoare la calitatea serviciilor sau a hotelulului in sine, turistul se va afla fata in fata cu hotelierul, fiind aproape imposibil sa rezolve problemele aparute. De multe ori orice reclamatie catre autoritatile din tara gazda este foarte greu de facut si mai ales nefolositoare, turistul avand de ales intre a-si petrece restul concediului cu neajunsurile aparute, sau sa piarda toti banii achitati pentru sedere si sa se intoarca acasa.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut