Deloitte lanseaza Clubul SheXO, dedicat femeilor cu functii de conducere in mediul de afaceri

Data publicarii: 09-04-2012 | Afaceri

Deloitte a lansat Clubul Deloitte SheXO, un proiect dedicat femeilor cu rezultate exceptionale in mediul de afaceri. Evenimentul a fost insotit de prezentarea raportului Business la feminin, ce reflecta opiniile a peste 130 de femei si barbati cu functii de nivel C (CEO, CFO, COO etc.) in cadrul companiilor in care activeaza (multinationale, nationale sau antreprenoriate).   

"Dedicam acest proiect marilor doamne din business-ul romanesc si nu numai,” subliniaza Madeline Alexander, Partener Audit, Deloitte Romania. "Clubul Deloitte SheXO va reuni femei exceptionale, cu profile si interese diferite, dar avand in comun aceeasi determinare prin care si-au construit parcursul profesional. Ne propunem ca reuniunile din urmatoarele luni sa devina platforma ideala prin care ele sa impartaseasca idei, sa construiasca noi relatii (profesionale si personale), sa imagineze noi proiecte, sa le dea viata”.

In ultimii ani, contributia femeilor in mediul economic a crescut vizibil, ele devenind practic cea mai mare piata emergenta din istoria umanitatii. Este cunoscut faptul ca 80% din deciziile de cumparare sunt realizate de femei; odata cu emanciparea financiara, ele au devenit o miza importanta pe piata talentelor, target pentru industria serviciilor financiare sau potentiali investitori in afaceri sau fonduri de investitii. Numeroase studii au demonstrat ca stilul de management al femeilor, prin comparatie cu barbatii, poate genera rezultate financiare mai bune pentru o companie, pe termen lung. 

Studiul Deloitte SheXO - principalele concluzii

Femeile se disting clar de stilul masculin de a face afaceri, fie ca sunt la masa negocierilor sau interpreteaza analize de risc, fie ca se confrunta cu situatii noi sau evalueaza performanta angajatilor.  

Exista diferente clare de perceptie in ceea ce priveste calitatile specifice ale femeilor, respectiv barbatilor cu functii de conducere. Daca femeile sunt precepute ca fiind mai buni comunicatori, ele sunt penalizate cand vine vorba despre asocierea cu trasaturi specifice functiei de CEO (abilitati de conducere/ leadership, precum si abilitati de planificare strategica).

Mai mult de 60% dintre participantii la studiu considera ca femeile sunt mai consecvente, capabile sa desfasoare mai multe activitati concomitent, precum si faptul ca acestea au capacitatea de a comunica mai bine decat barbatii. De asemenea, aproximativ jumatate dintre respondenti sunt de parere ca incurajarea implicarii active a membrilor echipei si aptitudinile analitice mai dezvoltate sunt specifice mai degraba femeilor, decat barbatilor. 

Pe de alta parte, in mod semnificativ mai multi respondenti considera ca barbatii sunt mai inzestrati in ceea ce priveste increderea in sine si confortul in luarea deciziilor, aptitudinile de lider, cele potrivite pentru Consiliul Director, negocierile eficiente, dar si abilitatile de planificare strategica.

Atat autoritatile, cat si mediul de afaceri trebuie sa inteleaga si sa investeasca in dezvoltarea si integrarea femeilor in procesul de luare a deciziilor. Puterea unui business sta in colaborarea stransa dintre femei si barbati, pentru ca imbina astfel calitatile celor doua sexe si incurajeaza inovarea.

"Mediocritate si meritocratie exista de ambele parti, iar un director bun nu trebuie sa fie neaparat barbat  sau femeie”, subliniaza  Madeline Alexander. "Raportul nostru nu incurajeaza excesele. Exista precedente care au demonstrat ca promovarea de dragul promovarii nu este o solutie. De exemplu, Norvegia - prima tara din Europa care a impus egalitatea intre sexe in mediul de business - s-a confruntat la inceput cu asa-numitul golden skirt effect, cand numarul femeilor care aveau calificarea necesara pentru pozitii de top management era insuficient prin comparatie cu pozitiile disponibile”.

Solutia optima este intotdeauna calea de mijloc. Atat femeile, cat si barbatii pot fi directori excelenti, chiar daca, adesea, vor opta pentru cai diferite pentru a atinge acelasi obiectiv.

Numele Deloitte se refera la organizatia Deloitte Touche Tohmatsu Limited, o companie cu raspundere limitata din Marea Britanie, la firmele membre ale acesteia, in cadrul careia fiecare firma membra este o persoana juridica independenta. Pentru o descriere amanuntita a structurii legale a Deloitte Touche Tohmatsu Limited si a firmelor membre, va rugam sa accesati www.deloitte.com/ro/despre.

Deloitte furnizeaza servicii clientilor din sectorul public si privat in urmatoarele domenii profesionale - audit, taxe, consultanta, consultanta financiara - deservind numeroase industrii. Prin intermediul retelei sale globale de firme membre, care activeaza in peste 150 de tari, Deloitte pune la dispozitia clientilor sai resursele internationale precum si priceperea locala pentru a-i ajuta sa exceleze indiferent de locul in care acestia isi desfasoara activitatea. Obiectivul celor 182.000 de profesionisti din Deloitte este acela de a deveni un standard de excelenta.

Ultimele stiri pe BankNews.ro: