Vodafone Romania adauga eticheta Eco Scor terminalelor din portofoliu
Data publicarii: 24-04-2012 | IT&C
- In functie de eficienta ecologica, telefoanele primesc note de la 1 la 5
- Pentru a determina punctajul final, sunt luate in calcul 162 de criterii
Vodafone Romania adauga eticheta Eco Scor terminalelor din portofoliu, ce include o nota de la 1 la 5, in functie de eficienta ecologica a fiecarui telefon. Impactul cel mai mare asupra mediului este punctat cu 1, in timp ce dispozitivele ce primesc nota 5 influenteaza cel mai putin mediul inconjurator.
Punctajul final ia in calcul doua componente: evaluarea produsului, ce reflecta impactul pe care telefonul il are asupra mediului, si evaluarea corporativa, bazata pe actiunile pe care producatorul de telefoane mobile le intreprinde in privinta durabilitatii, atat din punct de vedere social, cat si ecologic.
Notarea se face in functie de punctajul obtinut in urma evaluarii a 162 de criterii. Dintre acestea, 106 vizeaza produsul, iar 56 iau in calcul activitatea producatorului.
Evaluarea produsului se bazeaza pe o serie de aspecte principale, cum ar fi: extragerea resurselor, productia, transportul, utilizarea si ciclul de viata. Evaluarea corporativa are ca principale criterii etica si gestiunea lantului de aprovizionare, prevenirea poluarii, modul de extragere a mineralelor si standardele muncii.
Astfel, Eco Scor este o eticheta care indica masura in care mediul inconjurator este afectat de procesele de productie, functionare si reciclare ale unui telefon. De asemenea, eticheta este o metoda utila de a informa clientii asupra eficientei ecologice pe care o au telefoanele utilizate.
Coeficientul Eco Scor nu influenteaza pretul final al unui terminal, iar eticheta are ca singur rol asigurarea transparentei eficientei ecologice, pentru fiecare produs in parte. Terminalele care inca nu au o eticheta finalizata sunt in curs de evaluare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut