MDRT: Statiunile si localitatile turistice romanesti au atras 117.000 de turisti in minivacanta de 1 Mai

Data publicarii: 04-05-2012 | Turism

Statiunile si localitatile turistice romanesti au atras in jur de 117.000 de turisti in minivacanta de 1 Mai, litoralul si zona montana fiind destinatiile preferate in aceasta perioada, potrivit estimarilor Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) bazate pe datele furnizate de autoritatile publice locale si de structurile de primire turistica.

Cele mai aglomerate au fost statiunile de pe litoral, respectiv Mamaia cu 22.000 de turisti si un grad de ocupare de 100%, Vama Veche cu aproximativ 15.000 de turisti si un grad de ocupare de 100%, urmate de Brasov, cu 12.000 de turisti si un grad de ocupare de 80%, Bihor - peste 8.400 de turisti si un grad de ocupare de 74% si Prahova - aproximativ 8.300 de turisti si un grad de ocupare de 75%. In total, numai in statiunile de pe litoral au fost in jur de 40.000 de turisti. 

Potrivit ministrului dezvoltarii regionale si turismului, Cristian Petrescu, numarul mare de turisti din perioada minivacantei de 1 Mai a confirmat trendul ascendent pe care se afla turismul romanesc in ultimii ani. 

'Am avut o minivacanta de 1 Mai foarte buna pentru turismul romanesc. Am vazut operatori de turism multumiti si am vazut turisti placut impresionati de ceea ce au gasit in destinatiile pe care le-au ales pentru petrecerea acestor zile. Este rezultatul comun al eforturilor noastre, al specialistilor din minister si al partenerilor din industria turistica si din administratiile publice locale, carora vreau sa le multumesc. Numarul mare de turisti inregistrati in aceste zile, in jur de 117.000 de persoane in intreaga tara si 40.000 de persoane numai pe litoral, continua trendul ascendent pe care se afla turismul romanesc in ultimii aproape doi ani. Daca anul trecut am avut o crestere a turismului de 16% fata de 2010, datele de pe primul trimestru al acestui an sunt si ele foarte bune, am avut o crestere a numarului de sosiri in structurile de primire turistica, in comparatie cu aceeasi perioada din 2010, de 11,3% pe turismul general si de 9,7% pe turistii straini. Sunt date care confirma inca o data ca investitiile masive in infrastructura turistica pe care MDRT le-a derulat in ultimii ani si strategia de promovare a destinatiilor romanesti sunt corecte, eficiente si ca-si arata deja roadele', a declarat Cristian Petrescu. 

MDRT afirma ca in ultimii trei ani au fost facute investitii masive in infrastructura turistica si in marketingul si promovarea destinatiilor romanesti atat din fonduri europene, cat si din fonduri de la bugetul de stat, acestea totalizand 812 milioane de euro numai in perioada 2009 - 2011, fata de 20 de milioane de euro, cat au fost alocate in perioada 2006 - 2008. Pentru activitatile de promovare si marketing turistic (participare la targuri internationale, promovarea brandului turistic national in cadrul evenimentelor sportive, artistice si culturale, campanii radio si TV, materiale de promovare, vizite ale jurnalistilor straini in Romania etc.) din 2009 pana in prezent au fost investite aproximativ 22 de milioane de euro, majoritatea reprezentand fonduri europene. 

Sursa: AGERPRES

Ultimele stiri pe BankNews.ro: