FPTS: Nu cresteti preturile pentru a profita prosteste de finala Europa League!

Data publicarii: 07-05-2012 | Turism

Finala Europa League de pe 9 mai este o sansa imensa pentru turismul romanesc daca vom sti sa le oferim celor 40.000 de turisti un oras curat, cu servicii de calitate, fara caini vagabonzi si fara hoti de buzunare.

Faptul ca unii hotelieri au crescut preturile cu 50 la suta pentru a profita prosteste de acest eveniment nu ne face cinste, de vreme ce oricum profiturile vor exploda prin ocuparea fara precedent a locurilor de cazare, a cafenelelor si restaurantelor. Riscam sa primim aceleasi critici dure pe care Michel Platini le-a adus hotelierilor din Ucraina pentru ca au marit pretul cazarilor in perioada meciurilor CE de fotbal din aceasta vara. Ar trebui sa ne dezbaram pentru totdeauna de ideea de lovitura de week-end sau de profit de moment si sa incercam sa-i readucem pe acesti turisti si alta data la Bucuresti. Capitala trebuie sa se imbrace in cele mai bune haine, sa-si scoata frumusetile la vedere, sa organizeze cele mai reusite petreceri, dar sa pastreze preturile normale si decente, pentru ca asa se construieste un profil de tara atragatoare.

Un eveniment de calibrul finalei Europa League este o sansa sa le aratam turistilor straini locurile frumoase si spectaculoase ale Bucurestiului, precum Palatul Parlamentului sau Centrul Istoric, dar si sa-i ispitim cu excursii pe Valea Prahovei sau pe urmele legendei lui Dracula, in loc sa-i scuturam de bani in mod nejustificat o data, iar apoi sa ramana cu un gust amar si sa nu mai calce prin Romania. Toti turistii straini de saptamana viitoare vor deveni fie niste ambasadori onorifici ai promovarii turismului romanesc, fie cei mai virulenti critici. Opinia lor nu va putea fi schimbata ulterior nici cu milioane de euro dati pe promovarea internationala a Romaniei!

Pentru a intelege mai bine ce doresc turistii straini trebuie sa ne punem in locul lor, trebuie sa vedem Bucurestiul devenit capitala europeana a fotbalului prin ochii unor vizitatori care probabil vin pentru prima data in Romania.

Astfel, pentru ca turistii sa se poata bucura de obiectivele turistice ale Bucurestiului, trebuie sa ajunga la ele folosind mijloacele de transport in comun, taxiurile sau mergand pe jos. Exista insa o sumedenie de probleme cu care se pot confrunta. In cazul mijloacelor de transport in comun, timpii de asteptare sunt mari, hotii de buzunare sunt la panda. La transportul cu taxiul cea mai mare problema este tariful: nu ar fi normal ca taximetristii sa mareasca preturile pe parcursul evenimentului, dupa cum la fel de important este ca autoritatile sa reuseasca sa elimine taxiurile pirat sau cele care folosesc metode neortodoxe de tarifare. Apoi, turistul strain se poate intalni cu obisnuitii spalatori de parbrize, cu vanzatorii de nimicuri si cu cersetorii nelipsiti de la intersectiile importante. Sa nu ne facem de ras oferindu-le turistilor spectacolul dezolant al acestor persoane ce ne agaseaza zilnic in Capitala! Autoritatile trebuie sa-si faca datoria si sa interzica orice forma de cersit sau de vanzare neautorizata in Bucuresti pe durata evenimentului, ca sa nu transformam Capitala intr-un balci jalnic. Si bine ar fi sa profitam de ocazie si sa rezolvam pentru totdeauna aceste probleme care sunt deranjante si pentru bucuresteni, nu doar pentru turisti! Romania nu mai are nevoie sa fie identificata cu imaginea negativa a cersetorilor! 

In multe situatii, turistul va fi nevoit sa se deplaseze si pe jos. In afara de strangerea gunoaielor, care ramane un obiectiv important, mai exista problema majora a cainilor comunitari. Asa cum aceasta problema a fost rezolvata pe durata summitului NATO de la Bucuresti, la fel trebuie sa procedam si acum, daca nu vrem sa fim catalogati drept capitala cainilor vagabonzi. 

  Mai este timp pentru plantarea de flori, pentru imbunatatirea iluminatului, pentru curatarea mai atenta a arterelor principale si secundare si pentru alte asemenea mici detalii care pot oferi imaginea unui Bucuresti european din care toti am avea de castigat.

Din punctul de vedere al alimentatiei oferite, proprietarii de restaurante si terase ar trebui sa isi indrepte atentia catre preparatele traditionale romanesti. Toti turistii straini vor fi nevoiti sa serveasca masa in Bucuresti. Prin urmare, recomandam folosirea tarifelor actuale sau chiar a unor oferte speciale si evitarea majorarii peste noapte a preturilor. Solutia de cucerire a turistilor straini o reprezinta un pret convenabil si atractiv pentru o bucatarie autentic romaneasca, cu produse de calitate.  Orice turist strain care a gustat din preparatele romanesti se va intoarce cu placere la noi in tara. In plus, organizarea unor piete cu produse autentic romanesti, combinate cu suveniruri de calitate ar insemna o carte de vizita de neuitat pentru turisti. Costul organizarii unor asemenea piete traditionale este mult sub marketingul brandului de tara, dar efectul este spectaculos. Un turist multumit va aduce alti cinci turisti, un turist nemultumit va opri alti douazeci. Daca inmultim acest algoritm cu 40 de mii de turisti vom intelege care este miza reala a evenimentului de saptamana viitoare pentru turismul romanesc. 

Asa incat Federatia Patronatelor din Turism si Servicii le recomanda tuturor hotelierilor si ofertantilor de servicii turistice sa evite cresterea de preturi si sa vina in intampinarea turistilor cu cele mai bune produse, cu o servire ireprosabila si cu ospitalitatea romaneasca autentica. De felul in care ne vom achita de calitatea de gazde saptamana viitoare depinde daca turismul din Bucuresti si din Romania va cunoaste o imbunatatire considerabila in viitor, daca va ramane la nivelul nesatisfacator de pana acum sau daca va avea chiar de suferit.

Comunicat de presa

Ultimele stiri pe BankNews.ro: