Mai multumiti si mai productivi pe masura ce echilibrul serviciu-viata personala este imbunatatit
Data publicarii: 11-05-2012 | HR/Cariere
Din ce in ce mai multi oameni de afaceri din Romania declara ca echilibrul serviciu-viata personala s-a imbunatatit, conform indexului serviciu-viata personala Regus lansat astazi. Desi lucreaza mai mult ca oricand, oamenii se bucura mai mult de slujbele lor, si peste doua cincimi considera ca au destul timp pe care sa il petreaca acasa sau in scopuri personale. Indexul calibreaza indicatorii de satisfactie ai postului si viziunea respondentilor in ceea ce priveste echilibrul general serviciu-viata personala cu date din practici curente precum orele de lucru si naveta obtinute in cadrul unui sondaj global la care a participat peste 16.000 de profesionisti din peste 80 de tari. Acesta a inregistrat pe plan local o crestere de 14% in ceea ce priveste echilibrul serviciu-viata personala, intre 2010 si 2012.
Rezultatele cheie sunt:
- Rezultatul Indexului roman curent este 116, sub media globala de 124.
- Majoritatea angajatilor se bucura mai mult de munca (79%) si 45% sunt satisfacuti de perioada de timp petrecuta acasa sau in scopuri personale;
- Majoritatea angajatilor (86%) afirma ca realizeaza mai mult la lucru decat in 2010, confirmand legatura dintre un echilibru bun serviciu-viata personala si productivitate;
- Peste o treime (38%) dintre respondenti declara ca firmele au incercat sa scurteze timpul de naveta al angajatilor, recunoscand stresul pe care il poate provoca o deplasare lunga catre si de la serviciu;
Un echilibru bun serviciu-viata personala este esential pentru angajati, pentru a duce o viata sanatoasa si fericita, dar acest index este inovator, demonstrand ca este, de asemenea, necesar dezvoltarii afacerii. Acest sondaj ofera dovada care pune in legatura productivitatea cu un mod de viata mai bun si mai flexibil si transmite un semnal de alarma afacerilor, pentru a analiza urgent propriile practici de lucru.
Ramona Iacob, Market Team Leader comenteaza: "Lansarea noului index al echilibrului lucru-viata personala ne aduce vestea incurajatoare privind afirmatia angajatilor ca armonia dintre lucru si viata personala se imbunatateste. Dupa caderea initiala a pietei inainte de 2010 si a crizei economice care a urmat, nu este surprinzator faptul ca angajatii declara ca sunt mai fericiti acum. De exemplu, preocuparile legate de siguranta locului de munca au scazut de la inceputul crizei in unele dintre sectoare si recent cercetarile Regus au confirmat faptul ca increderea in afaceri la nivel global s-a stabilizat. Sondajul confirma, de asemenea, un lucru important - angajatii mai fericiti sunt si mai productivi, cu o majoritate convingatoare de respondenti care declara ca au avut mai multe realizari ca in 2010”.
Pe masura ce conditiile economice se imbunatatesc si piata locurilor de munca devine mai dinamica, afacerile care doresc sa pastreze si sa angajeze cele mai bune talente nu isi pot permite sa ignore valoarea pe care o poate aduce reputatia detinerii mijloacelor necesare pentru un echilibru bun serviciu-viata personala. In plus, afacerile au devenit din ce in ce mai mult mai orientate spre rezultate in timpul crizei, si se observa pretutindeni optarea pentru mai putine practici de lucru traditionale si alegerea in schimb a cresterii eficientei prin oferirea unei flexibilitati mai mari pentru angajati. O astfel de masura care a devenit extrem de populara este ajutarea angajatilor sa reduca oboseala si timpul de naveta neproductiv, prin introducerea mai multor practici flexibile de lucru.
"Indiferent daca aceste masuri ajuta angajatii sa scape de orele de varf, sa lucreze din locatii mai apropiate de casa sau sa petreaca mai mult timp cu familiile lor, nu este nicio indoiala ca, oferind angajatilor posibilitatea de a lucra in modul lor preferat, este recunoscuta ca un factor important in plus in promovarea productivitatii si a starii de bine .” - apreciaza Ramona Iacob
Indexul Regus pentru echilibrul serviciu-viata personala
Sondajul examineaza opiniile a peste 16.000 de profesionisti din mediul de afaceri, in peste 80 de tari din baza de date globala cu contacte Regus. Baza de date globala cu contacte a companiei Regus, ce include peste 1 milion de oameni de afaceri din intreaga lume, este foarte reprezentativa pentru persoanele din conducerea superioara si patronii din cadrul companiilor de pe intregul mapamond. Respondentilor li s-au adresat intrebari despre orele de lucru, satisfactia cu privire la perioada de timp petrecuta acasa sau cu familia, impreuna cu perceptia lor asupra existentei imbunatatirilor in echilibrul general serviciu-viata personala. Indexul analizeaza aceste date si are ca valoare de referinta un punct principal stabilit in 2010 la 100. Sondajul a fost gestionat si administrat de catre organizatia independenta MindMetre, www.mindmetre.com
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut