Ce a facut CFR cu banii Bancii Europene de Investitii

Data publicarii: 21-05-2012 | Economie

CFR SA, compania de stat a carei politica este inchirierea caii ferate catre firme private deoarece acestea ar fi mai eficiente a cheltuit in sapte ani doar 4,5% din banii acordati de Banca Europeana de Investitii pentru repararea liniei ferate Curtici-Simeria.

Compania Nationala de Cai Ferate din Romania CFR SA, firma de stat ce are in gestiune cei 15.000 de kilometri de cale ferata, a cheltuit doar 4,5% dintr-un imprumut de 300 de milioane de euro acordat de Banca Europeana de Investitii (BEI) Romaniei pentru modernizarea celor 185 de kilometri dintre Curtici (Arad) si Simeria (Hunedoara). Odata pierduti banii BEI pentru repararea liniei, Ministerul Transporturilor s-a vazut nevoit sa apeleze dupa 2007 la fondurile nerambursabile ale UE, chiar daca acesti bani putea fi folositi pentru alte proiecte importante, precum construirea de autostrazi. Concluziile privind imprumutul BEI figureaza intr-un raport preliminar al Curtii de Conturi a Romaniei (CCR). Institutia a analizat in perioada ianuarie-mai 2012 modul in care CFR SA a folosit doua imprumuturi luate de la Banca Europeana de Investitii, unul pentru cresterea vitezei de circulatie pe Curtici-Simeria pana la 160 kilometri la ora, al doilea pentru a doua etapa de modernizare a cailor ferate din Romania.

Integral in Romania Libera