Studiu PayU: 84% dintre cumparatorii online sunt multumiti de serviciile oferite de magazinele online
Data publicarii: 01-06-2012 | Afaceri
84% dintre cumparatorii care au efectuat plati online in magazinele care utilizeaza solutia PayU recomanda prietenilor atat magazinul, cat si plata online, se arata intr-un studiu desfasurat de PayU prin intermediul Shopping Experience Rank, un program de evaluare a satisfactiei clientilor in magazinele online partenere. Studiul a luat in considerare 41.000 de evaluari oferite de cumparatorii online in perioada 7 mai 2011 - 7 mai 2012.
Cea mai buna evaluare au primit-o magazinele online din retail si agentiile de turism, 94% dintre clienti apreciind experienta de cumparare si plata ca fiind simpla, comoda si rapida. De asemenea, cele mai multe magazine online au primit aprecieri pozitive pentru diversitatea gamei de produse, pentru politica de retururi si pentru suportul oferit la achizitia si plata produselor.
In cadrul aceluiasi studiu, 90% dintre cumparatori apreciaza companiile de telefonie, furnizorii de internet, cablu, utilitati si alte servicii recurente pentru economia semnificativa de timp si pentru o mai buna organizare a bugetului de plati lunare.
"Mi-a placut ca putem sa facem asta stand pe scaun la birou, fara drumuri, cozi, nervi, timp pierdut. Eu ma bucur foarte mult ca am aceasta posibilitate, sunt permanent in contratimp, am recomandat si prietenilor.”- Aura S, cumparator online
In acelasi timp, site-urile de reduceri conduc topul aprecierilor legate de pret, 90% dintre clienti declarandu-se incantati de preturile reduse si oferta diversa. 60% dintre ei au declarat, de asemenea, ca prin aceste site-uri au avut acces la experiente noi pe care in mod normal nu si le-ar permite.
"Rezultatele studiului arata cat de mult a evoluat piata in ultimii ani. Magazinele online investesc tot mai mult in calitatea serviciilor oferite pentru a se diferentia de competitie si pentru a creste nivelul de loializare. Pe de alta parte, cumparatorul roman a evoluat foarte mult. Nu numai ca ofera magazinelor online sugestii concrete de imbunatatire, dar a inceput sa ceara instrumente financiare, metode de plata noi. Avem surpriza sa primim tot mai des sugestii cu privire la metode de plata noi la a caror dezvoltare lucram, care nu exista in Romania si care nu au fost facute publice pentru moment”, explica Andreia Stavarache, Sales & Marketing Manager PayU.
In ceea ce priveste nemultumirile raportate de catre cumparatori, aproximativ 10% au declarat ca au intampinat probleme cu livrarea produselor comandate, in timp ce 15% au declarat ca si-ar dori descrieri mai bune ale produselor si informatii de stoc actualizate. Nu in ultimul rand, 10% dintre cumparatori au declarat si ca, desi sunt multumiti de diversitatea produselor in unele magazine online, i-ar ajuta sa se descurce mai bine un sistem mai performant de filtre si o organizare mai buna a site-ului.
Studiul a evidentiat, de asemenea, o perceptie interesanta asupra site-urilor de reduceri. Astfel, pentru cumparatori, aceste afaceri reprezinta un garant al calitatii serviciilor oferite de companiile promovate, 20% dintre clienti declarand ca au incredere in site-urile de reduceri si ca acestea ar trebui sa isi selecteze cu atentie partenerii.
"Ofertele sunt foarte bune, dar in cazul cazarilor in diverse locuri cred ca trebuie sa stiti foarte clar care sunt conditiile acolo si sa nu acceptati orice pensiune. Sunteti site-ul meu preferat de reduceri si am incredere in ceea ce oferiti. De aceea, sugerez o mai mare atentie asupra ofertelor”, Alex F, client site reduceri.
In ceea ce priveste plata online, 87% dintre clienti au apreciat plata online ca fiind simpla, rapida si comoda, declarand ca vor continua sa plateasca online atat timp cat se vor simti in siguranta. De asemenea, 30% au punctat faptul ca mentinerea standardelor de securitate este esentiala, chiar daca ar fi nevoie de introducerea unor pasi suplimentari si au demonstrat ca sunt familiarizati cu unele aspecte care tin de securitatea tranzactiilor si procedurile de returnare a banilor.
"Cresterea nivelului de sofisticare a cumparatorilor online aduce o oportunitate imensa pentru magazinele online. Aceea de a-si transforma clientii in cei mai buni consultanti, prin intermediul programelor de genul Shopping Experience Rank. Clientii sunt dornici sa dea feedback si sa spuna cum ar face ei, iar magazinele online care vor incuraja acest fenomen si vor include feedback-ul de la client in strategia de dezvoltare sunt cele care se vor diferentia, in final, de competitie si vor avea mereu la dispozitie o sursa inepuizabila de idei noi”, conchide Andreia Stavarache.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall