Trustul de Presa FinMedia si revista Piata Financiara au organizat cea de-a doua editie a Colocviilor Piata Financiara - Florin Petria, la Palatul CEC

Data publicarii: 09-07-2012 | Media

Manifestarea a propus in egala masura jurnalistilor si comunicatorilor din industria financiara o tema de mare interes pentru ambii combatanti si cu beneficii reale pentru consumatorul final de informatie: Informatia, intre senzational si educatie financiara.

Reputati jurnalisti specializati pe economic (Radu Preda, directorul saptamanalului Finantistii, Dan Popa, senior editor Hotnews, Claudiu Vranceanu, editor Wall-Street, Alin Iacob, redactor sef conso.ro) si comunicatori de top (Cornel Cojocaru, director comunicare BCR, Anca Hasegan, sef comunicare Raiffeisen Bank, Oana Nuta, director comunicare EximBank, Ioan Mincu Radulescu, director marketing Omniasig VIG) din sfera companiilor financiare au incercat sa gaseasca raspunsuri la intrebari cum ar fi:

  • − Ce asteapta cititorul, consumatorul final de informatie economica?
  • − Linia de demarcatie intre ON si OFF the record
  • − Cum, cat si ce comunica institutiile financiare
  • − PRESA plus COMUNICATORII egal EDUCATIE FINANCIARA?
  • − Cati consumatori de presa economica avem si de unde vin?
  • − Cum se face si cat conteaza imaginea institutiilor financiare

In deschidere, presedintele CEC Bank, Radu Gratian Ghetea, gazda evenimentului, a lansat ideile de pornire a unui dialog care s-a dovedit antrenant si interesant deopotriva. "Presa este un element important in relatia noastra cu clientii. Nu face bine nimanui sa nu comunicam. Exista, din pacate, o lipsa de comunicare intre presa si institutiile bancare, ar trebui sa facem mai multe lucruri impreuna.(...) Trebuie sa vedem ce isi doreste presa de la noi si ce ne dorim noi de la presa. Eu imi doresc o comunicare mai directa, desi am avut si experiente mai putin placute.(...) Dorinta bancherului este sa aiba clienti multumiti si nu putem avea clienti multumiti daca se rupe comunicarea.(...) Jurnalistii trebuie sa stie ca nu sunt doar curea de transmisie intre banci si clienti, ci si formatori de opinie”.

In partea festiva a evenimentului au fost desemnati si castigatorii premiilor pentru jurnalism economic. Juriul a fost compus din presedintele CERME, prof. univ. dr. Cezar Mereuta (presedinte al juriului); secretarul general al CFA Romania, Adrian Mitroi; seful directiei Cercetare Piete de Capital din cadrul BCR, Mihai Caruntu; redactorul sef al portalului Conso.ro si membru al Payment Systems Market Expert Group, Alin Iacob si redactorul sef al publicatiei Piata Financiara, Norel Moise.

Cele patru distinctii pentru tineri jurnalisti specializati pe economic au revenit:

  • - Categoria Business: Viviani Mirica - ziarul Bursa,
  • - Categoria Asigurari si piata de capital: Andrei Chirileasa - Ziarul Financiar,
  • - Categoria Macroeconomie: Mihai Banita - Economica.net,
  • - Categoria Piata bancara: Serban Buscu - Capital.

Incepand cu aceasta editie, organizatorii au decis sa acorde si un premiu MASTER in jurnalism economic unui condeier cu peste 15 ani vechime in bransa si contributii semnificative la dezvoltarea breslei. Premiul a fost decernat de presedintele Fondului Roman de Contragarantare, domnul Ioan Hidegcuti, totodata reputat profesor universitar si formator al multor generatii de economisti. Domnia sa si-a exprimat disponibilitatea de a continua sa sprijine profesionalizarea breslei, prin burse substantiale de pregatire, in tara si strainatate. Premiantul serii la categoria MASTER a fost Ionut Balan, finantist care a activat in presa inca din anul 2 de facultate (1992), iar acum este publicist comentator la revista Finantistii.