Situatia actuala si prioritatile sectorului de IMM-uri din Romania in contextul Strategiei UE 2020
Data publicarii: 18-07-2012 | Afaceri
Cu prilejul implinirii a 20 de ani de activitate Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania a organizat in data de 12 iulie 2012 la Hotelul Intercontinental un Forum aniversar cu tema: "Situatia actuala si prioritatile sectorului de IMM-uri din Romania in contextul Strategiei UE 2020".
Partenerii evenimentului au fost Fondul Roman de Contragarantare (FRC), Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM), Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR), Eximbank, Banca Carpatica si Grupul Roman pentru Investitii si Consultanta (RGIC).
La eveniment au participat:
- Dl. Lucian Isar, Ministru delegat pentru Mediul de Afaceri;
- Dl. Ioan Ovidiu Silaghi, Ministru, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii;
- Dl. Razvan Ioan Taras, Presedinte, Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii;
- Dl. Razvan Cotovelea, Secretar de stat, Ministerul Afacerilor Europene;
- Dl. Ioan Hidegcuti, Presedinte Fondul Roman de Contragarantare;
- Dl. Florian Costache, Presedinte CES;
- Dl. Ionel Blanculescu, Secretar general, Consiliul Consultativ pentru Mediul de Afaceri.
Cu aceasta ocazie membrii CNIPMMR au prezentat prioritatile sectorului de IMM-uri din Romania, membrii CNIPMMR solicitand o intalnire primului ministru pentru a prezenta asteptarile mediului de afaceri de la noul Guvern, si anume o politica pro-business cu masuri concrete.
Principalele prioritati prezentate de CNIPMMR sunt:
- Initierea unei noi Legi pentru intreprinderile mici si mijlocii, care sa asigure implementarea deplina la nivel national a Small Business Act (SBA);
- Imbunatatirea Codului fiscal, pentru asigurarea:
- Eliminarii impozitului pe profitul reinvestit si
- Reglementarea platii TVA la incasarea facturilor, prin punerea in aplicare a art. 66 din Directiva 112/2006/CE si valorificarea bunelor practici europene in domeniul din Marea Britanie, Suedia, Estonia si Slovenia, cu modificarea in regim de urgenta a Codului fiscal.
- Cresterea sumelor alocate programelor de infiintare si dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii, cu alocarea prioritara a 300 milioane euro pentru sustinerea financiara a programului start-up in perioada 2012-2014;
- Adoptarea unui sistem de stimulare a recuperarii TVA-ului;
- Cresterea plafonului deducerii suplimentare la calculul impozitului pe profit pentru cheltuielile de cercetare - dezvoltare; reglementarea deductibilitatii totale a cheltuielilor cu investitii; deducerea suplimentara din baza impozabila a 50 % din totalul veniturilor obtinute din valorificarea brevetelor de inventie rezultate din activitatile de C-D derulate in regie proprie sau subcontractate;
- Relansarea procesului investitional;
- Imbunatatirea legislatiei privind achizitiile publice
- Reglementarea obligatiei de plata a valorii contractelor de achizitie publica in termen de maxim 30 de zile calendaristice de la receptie, cu sanctiuni ferme (dobanzi si penalitati), cu transpunerea Directivei 2011/7/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 16 februarie 2011 privind combaterea intarzierii in efectuarea platilor in tranzactiile comerciale (reformare);
- Reglementarea unor prevederi speciale pentru IMM-uri in vederea cresterii participarii lor la procedurile de achizitii publice: obligativitatea impartirii in loturi mai mici a obiectului achizitiei pentru a fi accesibil IMM-urilor, garantii de participare si buna executie mai mici pentru IMM-uri, simplificarea procedurii privind acordarea de avansuri, etc.;
- Extinderea masurilor adoptate prin Legea nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, privind protectia impotriva intelegerilor si practicilor anticoncurentiale si accelerarea platilor comerciantilor catre toate IMM-urile furnizoare;
- Instituirea unei retele de colectare in vederea distributiei produselor traditionale si locale realizate de IMM-uri, inclusiv micii agricultori si mestesugari, cu implicarea financiara a fondurilor UE;
- Cresterea absorbtiei fondurilor structurale;
- Continuarea procesului de simplificare a procedurilor administrative si reducerea numarului de autorizatii, avize, licente si permise pentru agentii economici, cu reducerea a cel putin 25% dintre acestea (pana in prezent 237 taxe si tarife au fost comasate sau eliminate, din 491 existente la inceputul anului 2009).
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut