Topul amenzilor acordate de Protectia Consumatorilor bancilor din Romania in 2012
Data publicarii: 24-07-2012 | Finante-Banci
In prima jumatate a anului, la Protectia Consumatorilor au fost inregistrate circa 800 de plangeri la adresa bancilor prezente pe piata locala. Mai mult de jumatate dintre reclamatii au fost facute in Capitala, potrivit datelor furnizate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) pentru gandul.
Plangerile clientilor au vizat in principal comisioanele de retragere si lichidare a depozitelor, restructurarea si refinantarea creditelor, majorarea unor dobanzi, comisioanele percepute pentru rambursarea anticipata, blocarea nejustificata a cardurilor, nerecunoasterea unor operatiuni efectuate sau raportarea la Biroul de Credit.
Ce amenzi au primit bancile de la Protectia Consumatorilor
Printre cele mai mari penalitati aplicate bancilor de catre Protectia Consumatorilor se numara amenzi intre 12.000 si 20.000 de lei pentru neinformarea clientului (nici printr-un act aditional sau un grafic de rambursare) asupra comisionul de analiza pe care urma sa-l achite.
O banca a fost sanctionata cu 10.000 de lei pentru modul de calcul al comisionului de administrare a creditului, mai exact pentru ca ar fi calculat taxa la creditul acordat si nu la soldul creditului. O amenda similara a fost administrata pentru neinfomarea asupra majorarii semnificative a dobanzii dupa primul an contractual, majorare care a dus implicit la cresterea ratei. Tot o amenda de 10.000 de lei i-a fost aplicata unei banci pentru ca ar fi majorat comisionul de administrare al contului curent fara a anunta consumatorul.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut