Topul amenzilor acordate de Protectia Consumatorilor bancilor din Romania in 2012

Data publicarii: 24-07-2012 | Finante-Banci

In prima jumatate a anului, la Protectia Consumatorilor au fost inregistrate circa 800 de plangeri la adresa bancilor prezente pe piata locala. Mai mult de jumatate dintre reclamatii au fost facute in Capitala, potrivit datelor furnizate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) pentru gandul.

Plangerile clientilor au vizat in principal comisioanele de retragere si lichidare a depozitelor, restructurarea si refinantarea creditelor, majorarea unor dobanzi, comisioanele percepute pentru rambursarea anticipata, blocarea nejustificata a cardurilor, nerecunoasterea unor operatiuni efectuate sau raportarea la Biroul de Credit.

Ce amenzi au primit bancile de la Protectia Consumatorilor

Printre cele mai mari penalitati aplicate bancilor de catre Protectia Consumatorilor se numara amenzi intre 12.000 si 20.000 de lei pentru neinformarea clientului (nici printr-un act aditional sau un grafic de rambursare) asupra comisionul de analiza pe care urma sa-l achite.

O banca a fost sanctionata cu 10.000 de lei pentru modul de calcul al comisionului de administrare a creditului, mai exact pentru ca ar fi calculat taxa la creditul acordat si nu la soldul creditului. O amenda similara a fost administrata pentru neinfomarea asupra majorarii semnificative a dobanzii dupa primul an contractual, majorare care a dus implicit la cresterea ratei. Tot o amenda de 10.000 de lei i-a fost aplicata unei banci pentru ca ar fi majorat comisionul de administrare al contului curent fara a anunta consumatorul.

Integral in Gandul.info

Ultimele stiri pe BankNews.ro: