Sud-africanii de la Naspers au achizitionat 70% din eMAG
Data publicarii: 31-07-2012 | IT&C
Grupul Naspers, unul dintre cei mai mari jucatori globali din online, a achizitionat 70% din actiunile retailerului online eMAG, tranzactia urmand sa devina efectiva dupa primirea acordului de la Consiliul Concurentei.
Grupul sud-african Naspers este unul dintre cei mai importati jucatori globali din online, iar pe piata din Romania detine PayU Romania, platformele online autovit.ro, mercador.ro, compari.ro si este unul dintre actionarii Fashion Days.
Magazinul online eMAG a avut anul trecut afaceri de 145 milioane de euro.Valoarea tranzactiei prin care Naspers a cumparat eMAG nu a fost facuta public.
Un pachet de 21,6% din companie va fi detinut de Iulian Stanciu, care va asigura si managementul companiei, potrivit unui comunicat al grupului, citat de Agerpres. Radu Apostolescu va pastra 8,4% din actiuni si va ocupa postul de director de dezvoltare.
In urma tranzactiei, Sebastian Ghita, patronul Romania TV, iese din actionariatul eMAG.
"Am demonstrat ca, in Romania, antreprenoriatul functioneaza, ca poti dezvolta o afacere solida, suficient de puternica pentru a determina un gigant global in domeniul IT sa te transforme in varful de lance pentru dezvoltarea grupului in regiune. Este, de fapt, un pas important pentru industria locala si un semnal ca jucatorii romani pot fi atragatori pentru marii investitori internationali”, a declarat Iulian Stanciu.
Intrarea grupului Naspers in actionariat a fost determinata de pozitia eMAG in retailul regional, intentia Grupului fiind capitalizarea, know how-ul companiei locale pentru expansiunea acestuia in regiune.
eMAG intra in Bulgaria
eMAG se va extinde pe principalele piete din Estul Europei. Un prim pas va fi facut anul acesta prin intrarea in Bulgaria, urmand ca in scurt timp sa se demareze noi operatiuni pe alte piete mari din regiune.
Retailer-ul eMAG a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de 145 de milioane de euro, echipa companiei numarand in prezent peste 450 de membri. eMAG detine un portofoliu de peste 60.000 de produse, dezvoltate de 400 de branduri internationale.
Naspers are o cifra de afaceri de 5,3 miliarde de dolari pe 2011
Grupul Naspers este unul dintre cei mai mari jucatori online din Asia, America de Sud, Africa, Rusia si Europa Centrala.
Compania inregistreaza o cifra de afaceri de 5,3 miliarde de dolari in ultimul an financiar si este evaluata la Johannesburg Stock Exchange la 21,6 miliarde de dolari.
In China si Rusia, grupul Naspers detine cele mai accesate platforme online: Tencent (cu peste 800 de milioane de utilizatori inregistrati) si Mail.ru (care atrage peste 70% din traficul de internet din Rusia).
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor