Ce defineste succesul unui start-up in dezvoltarea de aplicatii mobile? Exportul de produse software romanesti - un domeniu care a crescut in recesiune

Data publicarii: 03-08-2012 | IT&C

Lumea devine din ce in mai conectata si mai digitala. Oamenii consuma astazi mai multe forme de media si continut de divertisment prin intermediul mai multor platforme: telefoane inteligente, tablete, PC-uri, televizoare si console de jocuri. Intr-o lume de aplicatii mobile, oportunitatile sunt multiple pentru start-up-uri. Conform studiului Ernst & Young, Opportunities and optimism: how CEOs are embracing digital growth - aplicatiile vor defini modul in care oamenii vor consuma continut pentru urmatorii cinci ani.

Pe masura ce companiile fac din ce in ce mai multe afaceri in domeniul virtual, locatia fizica a unui start-up este mai putin relevanta decat inainte, iar barierele de intrare pe piata s-au diminuat in mod semnificativ. Astazi, banda de mare viteza si puterea telefoniei mobile fac ca start-up-urile, atat din tarile dezvoltate, cat si din cele mai putin dezvoltate sa aiba acces rapid la baze de consumatori media de mari dimensiuni.

Romania - o piata cu oportunitati mari pentru export, insa cu un consum intern limitat

In Romania, cifra de afaceri totala in domeniul IT&C a crescut cu 8% in 2010 si cu 2% in 2011, revenind astfel la nivelul de 9,4 miliarde Euro inregistrat in 2008, conform raportului publicat de Institutul pentru Tehnica de Calcul de anul acesta. Exporturile au continuat sa creasca in acest domeniu pe intreaga perioada post-criza, depasind cu 37% nivelul anului 2008, in timp ce veniturile pe piata interna au inregistrat o crestere mai slaba, de doar 6%. 

Romania este astfel o piata emergenta tot mai atractiva pentru dezvoltatorii de software, in special de aplicatii pentru platformele mobile. In Appstore exista peste 400 de aplicatii romanesti si un numar aproape similar de aplicatii il gasim si pe piata dedicata platformelor Android, conform Syscom Digital. Numarul aplicatiilor dezvoltate in Romania este in continua crestere si se estimeaza ca pana la sfarsitul anului vor fi de cinci ori mai multe decat in prezent.

Daca Romania reprezinta o piata atractiva pentru partea de dezvoltare, consumul intern este inca relativ scazut. Reprezentantii din IT&C au subliniat in repetate randuri ca piata trebuie educata, iar consumatorii trebuie sprijiniti pentru a se adapta la noile tehnologii si tendinte de consum media.

Ce defineste succesul unui start-up in dezvoltarea de aplicatii mobile?

Intr-o piata saturata, este importanta evidentierea continutului mai presus de "zgomotul” creat de orice altceva. Consumatorii vor sa consume doar o cantitate finita. Asa cum majoritatea telespectatorilor vizioneaza 10 - 12 canale din cele aproape 100 disponibile, la fel si fiecare consumator va fi loial unui numar mic de aplicatii, indiferent de numarul total al acestora.

Un start-up din acest domeniu intra intr-un mediu aglomerat, cu mult continut disponibil si are o singura sansa pentru a face o prima impresie buna. Consumatorii vor fi atrasi numai prin calitatea ofertei, iar raspunsul lor initial va dicta in mare masura daca vor mai folosi produsul din nou. In plus, este deosebit de important ca produsul (aplicatia) sa se diferentieze de celelalte, avand in vedere ca timpul consumatorului se imparte intre un numar tot mai mare de platforme noi si concurente. Aceste companii trebuie, prin urmare, sa construiasca si sa investeasca in continuturi atragatoare, care motiveaza utilizatorii sa revina la un anumit web-site sau aplicatie mobila.

Odata ce mai multi consumatori folosesc produsul, calitatea infrastructurii acestuia va fi pusa la incercare, motiv pentru care este importanta construirea unor sisteme robuste si prietenoase. Nu este vorba doar despre pastrarea clientilor fericiti, ci si despre a face profit. In timp ce mitul accesului gratuit la internet inca mai exista, companiile continua sa caute modalitati de a monetiza produse si servicii online. Astfel, start-up-urile trebuie sa dezvolte modele de afaceri durabile si adaptabile, cu strategii multiple de continut platit. 

Despre Ernst & Young

Ernst & Young este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 152,000 de angajati in 700 de birouri din 140 de tari si venituri de aproximativ 22.9 miliarde dolari in anul 2011. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le acordam clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume. In Romania, Ernst & Young este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Cei peste 460 angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau. Pentru mai multe informatii, vizitati pagina noastra de internet: www.ey.com.

Ultimele stiri pe BankNews.ro: