Cum se simte criza in Germania: Dealerii auto se plang ca, mai nou, potentialii clienti se targuiesc
Data publicarii: 17-08-2012 | AutoDealerii auto din Germania, obisnuiti sa vanda cu usurinta automobile premium la preturile de lista sau pentru sume apropiate, se plang ca tot mai multi clienti vin hotarati sa negocieze si aduna contraoferte de la mai multe marci sau de la magazine concurente.
"In fiecare zi, clientii vin la noi in showroom cu oferte de la alte companii sau de la alti dealeri BMW. A devenit parte din rutina zilnica. Profiturile merg in jos, iar reducerile de pret erodeaza marjele", a declarat pentru Bloomberg Werner Enternmann, care opereaza un dealership BMW in sud-vestul Germaniei.
Schimbarea comportamentului clientilor aflati in cautarea unui automobil reprezinta una dintre putinele intruziuni materiale ale crizei datoriilor de stat din zona euro in viata de zi cu zi a germanilor.
Germania, cea mai mare economie europeana si cea mai mare piata auto de pe continent, a fost in ultimii ani o oaza de stabilitate si crestere in Europa. Piata auto germana a crescut cu 0,7% in primul semestru al acestui an, fata de scaderi de 20% in Italia, respectiv 14% in Franta, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile. Economia a crescut cu 0,5% din PIB in primul trimestru, respectiv cu 0,3% in cel de-al doilea, iar somajul este la cel mai redus nivel din ultimele doua decenii.
Cu toate acestea, piata auto germana nu sta atat de bine pe cat pare. Criza sufoca cererea pentru automobile in majoritatea statelor europene, iar companiile incearca sa-si creasca afacerile in Germania indiferent de intentiile clientilor.
Astfel, in iunie, 87.454 dintre autovehiculele inmatriculate, reprezentand 29% din piata, apartineau dealerilor sau producatorilor auto, si nu clientilor, potrivit datelor asociatiei patronale a dealerilor auto, ZDK. Asa-numitele "pre-inmatriculari" au totalizat aproape 500.000 de automobile in prima jumatate a anului, cu 11% mai mult decat in primul semestru din 2011.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut