Bogdan Ion, Ernst & Young: Firmele trebuie sa se adapteze la noua economie. Reducerea costurilor nu mai poate da rezultate

Data publicarii: 20-08-2012 | Economie

 


Reducerea costurilor nu mai poate da rezultate semnificative dupa cativa ani in care s-a practicat aceasta modalitate de optimizare, iar companiile trebuie sa se adapteze la noua economie si la consumatorii care au devenit "cameleonici", este de parere Bogdan Ion, country managing partner al Ernst & Young (EY) Romania, una dintre cele mai mari firme de audit si consultanta.

"In momentul de fata companiile se con-frunta cu doua provocari im-por-tante. Prima este accesul la fi-nan-tare. A doua provocare este ca-pa-citatea de aliniere a modelu-lui de business la provocarile pietei volatile si in continua schimbare si la provocarile date de comportamentul consumatorilor, care in anu-mite situatii au devenit cameleo-nici. Prac-tic firmele, sub presiunea acestor noi rea-litati din noua economie, trebuie sa ai-ba flexibilitatea de a-si regandi modelul de busi-ness. Acest tip de abordare necesita o schim-bare a culturii organizationale. Regan-di-rea si realinierea modelului de business este facilitata de adoptarea inovatiei", a de-clarat Bogdan Ion intr-un interviu acordat ZF.

Pe fondul intrarii economiei in rece-siu-ne, mediul privat a taiat "la sange" costurile in-ca de la inceputul crizei financiare, iar acum seful Ernst & Young le recomanda fir-melor sa depaseasca aceasta etapa, sa creas-ca efi-cienta si sa identifice segmentele de busi-ness care genereaza plusvaloare. Cu toa-te acestea, el admite ca restructurarea busi-nes-surilor va mai continua o perioada indelungata.

Integral in Zf.ro.