Noile prevederi ale Fiscului privind Registrul operatorilor comunitari, in Monitorul Oficial
Data publicarii: 22-08-2012 | Finante-Banci
Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala /ANAF/ nr. 1180/2012, care modifica procedura de organizare si functionare a Registrului operatorilor intracomunitari /ROI/, a fost publicat pe data de 17 august, in Monitorul Oficial.
Ordinul ANAF completeaza lista documentelor care trebuie depuse de un contribuabil pentru a se inregistra in ROI, pentru a efectua operatiuni comerciale intracomunitare si pentru a detine un cod valid de TVA.
Pe langa documentele solicitate pana acum, formularul 095 'Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari', cazierul judiciar al administratorilor si asociatilor, contribuabilii trebuie sa depuna la organele fiscale si copia actului constitutiv, depus la oficiul registrul comertului in vederea inmatricularii, din care sa rezulte repartizarea capitalului social intre asociati.
Ordinul clarifica si notiunea de asociati, limitand-o la acei asociati care detin minimum 5% din capitalul social al firmei. Daca impotriva acestor asociati sau impotriva administratorilor s-a initiat actiunea penala in legatura cu operatiuni intracomunitare, societatea comerciala nu poate fi inscrisa in ROI sau este radiata din ROI.
Potrivit noilor reglementari, contribuabilii care solicita inscrierea in ROI trebuie sa depuna la organul fiscal competent formularul 095, odata cu formularul 098 'Cerere de inregistrare in scopuri de TVA, conform art.153 alin.(1) litera (a) din Codul fiscal' sau, dupa caz, cu declaratiile de inregistrare fiscala/de mentiuni prin care se solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art.153 sau 1531 din Codul fiscal.
Fiscul a modificat si termenul in care solutioneaza cererea de inregistrare in Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor impozabile care solicita aceasta inregistrare odata cu inregistrarea in scopuri de TVA. In prezent, aprobarea sau respingerea cererii de inregistrare in ROI are loc in termen de 10 zile de la data inregistrarii cererii, iar conform noilor prevederi aprobarea sau respingerea ar urma sa se dispuna odata cu inregistrarea in scopuri de TVA sau, dupa caz, odata cu comunicarea deciziei de respingere a cererii de inregistrare in scopuri de TVA.
Integral in IncomeMagazine.ro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut