Noile prevederi ale Fiscului privind Registrul operatorilor comunitari, in Monitorul Oficial

Data publicarii: 22-08-2012 | Finante-Banci

 

Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala /ANAF/ nr. 1180/2012, care modifica procedura de organizare si functionare a Registrului operatorilor intracomunitari /ROI/, a fost publicat pe data de 17 august, in Monitorul Oficial.

Ordinul ANAF completeaza lista documentelor care trebuie depuse de un contribuabil pentru a se inregistra in ROI, pentru a efectua operatiuni comerciale intracomunitare si pentru a detine un cod valid de TVA.

Pe langa documentele solicitate pana acum, formularul 095 'Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari', cazierul judiciar al administratorilor si asociatilor, contribuabilii trebuie sa depuna la organele fiscale si copia actului constitutiv, depus la oficiul registrul comertului in vederea inmatricularii, din care sa rezulte repartizarea capitalului social intre asociati.

Ordinul clarifica si notiunea de asociati, limitand-o la acei asociati care detin minimum 5% din capitalul social al firmei. Daca impotriva acestor asociati sau impotriva administratorilor s-a initiat actiunea penala in legatura cu operatiuni intracomunitare, societatea comerciala nu poate fi inscrisa in ROI sau este radiata din ROI.

Potrivit noilor reglementari, contribuabilii care solicita inscrierea in ROI trebuie sa depuna la organul fiscal competent formularul 095, odata cu formularul 098 'Cerere de inregistrare in scopuri de TVA, conform art.153 alin.(1) litera (a) din Codul fiscal' sau, dupa caz, cu declaratiile de inregistrare fiscala/de mentiuni prin care se solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art.153 sau 1531 din Codul fiscal.

Fiscul a modificat si termenul in care solutioneaza cererea de inregistrare in Registrul operatorilor intracomunitari a persoanelor impozabile care solicita aceasta inregistrare odata cu inregistrarea in scopuri de TVA. In prezent, aprobarea sau respingerea cererii de inregistrare in ROI are loc in termen de 10 zile de la data inregistrarii cererii, iar conform noilor prevederi aprobarea sau respingerea ar urma sa se dispuna odata cu inregistrarea in scopuri de TVA sau, dupa caz, odata cu comunicarea deciziei de respingere a cererii de inregistrare in scopuri de TVA.

Integral in IncomeMagazine.ro.

Ultimele stiri pe BankNews.ro: