Western Union le recomanda consumatorilor sa fie precauti cand sunt anuntati prin sms sau telefon ca au castigat premii speciale
Data publicarii: 22-08-2012 | Finante-Banci
Western Union le recomanda consumatorilor sa fie precauti cand primesc anunturi prin sms sau prin telefon prin care sunt instiintati ca au castigat premii speciale. De cele mai multe ori, in spatele unor astfel de mesaje sau apeluri telefonice se ascund escroci care incearca sa-si atraga victimele in cursa.
Schema folosita de fraudatori este foarte simpla. Potentialele victime sunt contactate, telefonic sau prin sms, de o persoana care se recomanda ca fiind "din partea companiei de telefonie” si ii anunta ca au castigat un premiu mare in bani (de cateva mii de euro) la un ipotetic concurs desfasurat la o emisiune TV. Pentru a intra in posesia premiului, potentiala victima este indrumata sa trimita printr-un serviciu de transfer de bani o suma de cateva sute de lei (de exemplu, 850 de RON) pe numele unui notar public din Bucuresti. Falsul reprezentant al companiei de telefonie il instruieste pe "fericitul castigator” sa-i trimita toate datele tranzactiei, inclusiv numarul de control al transferului (MTCN-ul), pentru a face dovada platii. Fraudatorul va folosi datele tranzactiei (expeditorul, numele destinatarului, suma trimisa si MTCN-ul) si va ridica banii cu un act de identitate fals. Astfel, castigatorul devine, de fapt, victima a unei fraude si pierde banii.
"Consumatorii trebuie sa fie foarte precauti cand sunt anuntati ca au castigat premii la concursuri la care nu s-au inscris si care suna prea bine pentru a fi adevarate. Desi este mare tentatia acceptarii unui premiu in bani, castigat fara efort, astfel de cazuri sunt, de obicei, capcane ce trebuie ocolite pentru a nu pierde bani”, a declarat Daniela Budurea, Country Director Western Union Romania si Bulgaria.
Cea mai buna metoda de prevenire a fraudelor ramane buna informare a consumatorului. Chiar daca exista numeroase scheme de frauda, in multe dintre ele se folosesc elemente comune care pot trage un semnal de alarma de care potentialele victime e bine sa tina cont inainte de a trimite banii:
• Nu folositi serviciul de transfer de bani pentru a plati taxe sau onorarii pentru potentiale castiguri!
• Nu trimiteti niciodata bani unui necunoscut printr-un serviciu de transfer de bani.
• Nu dezvaluiti niciodata datele tranzactiei unei persoane pe care nu o cunoasteti sau in care nu aveti deplina incredere!
• Protejati-va impotriva schemelor de inselatorie si evitati capcanele fraudatorilor - nu uitati ca nu aveti cum sa castigati la un concurs la care nu v-ati inscris!
Western Union ofera consumatorilor servicii de incredere pentru a trimite bani familiei sau prietenilor. Este important de retinut ca un transfer de bani poate fi ridicat intr-o perioada scurta de timp de la trimitere - chiar in cateva minute - iar, dupa ce suma a fost ridicata, expeditorii nu mai pot anula transferul sau obtine banii inapoi de la Western Union, chiar daca transferul a fost rezultatul unei fraude.
Campania Western Union de prevenire a fraudelor se deruleaza in perioada august - septembrie 2012 si isi propune sa atraga atentia consumatorilor asupra mecanismelor folosite de fraudatori pentru a-si insela victimele, precum si asupra principalelor semnale de alarma de care trebuie tinut cont pentru a efectua un transfer de bani in siguranta. Sase dintre cele mai des intalnite scenarii folosite de catre fraudatori, ilustrate de catre caricaturistul Ion Barbu, explica consumatorilor la ce trebuie sa fie atenti pentru a evita sa devina victime ale escrocilor.
Campania de informare pentru prevenirea fraudelor se va desfasura in Romania si Bulgaria. Informatiile referitoare la situatiile de frauda pot fi accesate si pe www.transferdebani.ro/antifrauda.html
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut