Nokia castiga timp pentru revenirea pe piata smartphone-urilor cu vanzari solide in zona telefoanelor mai ieftine
Data publicarii: 23-08-2012 | Finante-BanciNokia castiga timp pentru revenirea pe segmentul smartphone-urilor datorita performantelor solide ale telefoanelor din seria Asha, ale caror vanzari sunt in crestere puternica si au contribuit la extinderea cotei de piata a grupului in trimestrul al doilea, potrivit unei analize Bloomberg, preluata de Mediafax.
Grupul finlandez a adaugat in acest an functii de smartphone liniei de telefoane entry-level Asha, precum navigare rapida pe internet si jocuri.
Populare pe pietele emergente, precum India si China, telefoanele Asha au ajutat Nokia sa-si consolideze cota de piata pe segmentul basic la 35% in trimestrul al doilea, cel mai ridicat nivel din ultimii doi ani.
In timp ce divizia de smartphone-uri a Nokia incearca inca sa-si faca loc pe o piata dominata de Samsung Electronics (Coreea de Sud) si Apple (SUA), operatiunile din zona telefoanelor "de baza" este in crestere si, mai mult, este profitabila.
Nokia a vandut trimestrul trecut peste 70 de milioane de telefoane low cost, oferind spatiu de manevra directorului general Setphen Elop, care mizeaza pe platforma software Windows Phone, dezvoltata de Microsoft, pentru revenirea producatorului finlandez in top pe segmentul smartphone-urilor.
Dupa o perioada indelungata de scadere constanta a veniturilor si cinci trimestre consecutive de pierderi, Nokia si-a gasut un punct de sprijin in divizia de telefoane entry-level. Mai mult, compania atrage clienti care nu au mai detinut un telefon mobil, care ar putea deveni fideli brandului atunci cand vor trece la modele mai scumpe, noteaza Bloomberg.
"Modelel Asha se vand destul de bine, o veste buna pentru ei din moment ce le da timp sa-si consolideze divizia smartphone", comenteaza pentru Bloomberg un analist financiar din Helsinki.
Nokia a vandut de sapte ori mai multe telefoane ieftine decat smartphone-uri in trimestrul al doilea, iar divizia entry-level a adus venituri cu 49% mai ridicate, de 2,29 miliarde euro.
Integral in Gandul.info.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut