Western Union le recomanda consumatorilor sa fie precauti cand primesc e-mailuri prin care sunt anuntati ca au castigat la Loteria Vizelor

Data publicarii: Astazi, 29-08-2012 | Finante-Banci

Western Union le recomanda consumatorilor sa trateze cu maximum de precautie mailurile prin care sunt anuntati ca au castigat premii la loterie sau concursuri online.

 "Draga Ana! Esti unul dintre cei 50.000 de castigatori selectati de calculator din totalul de 12,1 milioane de persoane care au aplicat in Programul de Vize pentru Imigranti in US "Diversity" - acesta este un exemplu autentic de mesaj electronic folosit de escroci pentru a-si atrage potentialele victime in capcana. Anuntata astfel ca este unul din castigatorii Loteriei Vizelor, victima este indrumata sa trimita o suma importanta de bani (intre 400 si 800 de USD) unui presupus angajat al Ambasadei Americane de la Londra pentru a putea intra in posesia vizei.

 Totul pare legal. Persoana care a expediat mailul se recomanda drept reprezentant al Ambasadei. Pare sa fie o persoana respectabila si sincera, are raspunsuri la toate intrebarile potentialei victime si doreste sa-i trimita formularele de viza cat mai curand posibil. Exista doar o problema: pentru a putea trimite formularele, "castigatorul” trebuie sa plateasca mai intai anumite taxe.

 Persoana da instructiuni precise despre transmiterea taxei prin intermediul serviciului de transfer de bani. Este rapid, usor si, astfel, vor putea transmite formularele mai repede. Victima trimite banii. Dar, din pacate, promisul formular de viza nu mai ajunge niciodata la destinatie. "Castigatorul” este, de fapt, victima unei escrocherii.

 "Pentru Western, problema fraudelor carora le cad victime consumatorii este una foarte serioasa. Ne respectam clientii si stim ca acestia muncesc din greu pentru banii lor. De aceea, ne straduim sa-i facem pe oameni constienti de diferitele tipuri de escrocherii si mecanisme de frauda. Un consumator mai bine informat, este un consumator mai prevazator si mai pregatit sa nu cada victima unei fraude ”, declara Daniela Budurea, Country Director Western Union Romania si Bulgaria.

 Pentru a nu deveni victima unei fraude de tip "castig la Loteria Vizelor”, e bine ca oricine sa tina cont de urmatoarele aspecte:

  •  ·         Serviciul de transfer de bani Western Union este o modalitate rapida, sigura si la indemana de a trimite bani persoanelor cunoscute si in care aveti incredere. Nu recomandam utilizarea serviciului pentru transmiterea de fonduri catre persoane straine sau catre persoane a caror identitate nu poate fi verificata.
  • ·         Organizatiile legale nu solicita sume de bani inainte de a acorda castiguri la loterie sau alte tipuri de premii.
  • ·         Daca aveti suspiciuni legate de o solicitare, discutati cu membrii familiei, cu un avocat sau chiar cu politia locala, inainte de a lua decizia financiara de a transmite bani pentru un premiu la loterie.
  • ·         Nu uitati ca e foarte putin probabil sa castigati la un concurs la care nu v-ati inscris.
  • ·         Nu uitati ca, daca ceva este prea frumos pentru a fi adevarat, probabil asa si este.

 Western Union ofera consumatorilor servicii de incredere pentru a trimite bani familiei sau prietenilor. Este important de retinut ca un transfer de bani poate fi ridicat intr-o perioada scurta de timp de la trimitere - chiar in cateva minute - iar, dupa ce suma a fost ridicata, expeditorii nu mai pot anula transferul sau obtine banii inapoi de la Western Union, chiar daca transferul a fost rezultatul unei fraude.

 Campania Western Union de prevenire a fraudelor se deruleaza in perioada august - septembrie 2012  si isi propune sa atraga atentia consumatorilor asupra mecanismelor folosite de fraudatori pentru a-si insela victimele, precum si asupra principalelor semnale de alarma de care trebuie tinut cont pentru a efectua un transfer de bani in siguranta. Sase dintre cele mai des intalnite scenarii folosite de catre fraudatori, ilustrate de catre caricaturistul Ion Barbu, explica consumatorilor la ce trebuie sa fie atenti pentru a evita sa devina victime ale escrocilor. 

 Campania de informare pentru prevenirea fraudelor se va desfasura in Romania si Bulgaria. Informatiile referitoare la situatiile de frauda pot fi accesate si pe www.transferdebani.ro/antifrauda.html

Despre Western Union Romania

 Serviciul de transfer de bani Western Union este disponibil in Romania din anul 1996. In prezent, serviciile Western Union sunt oferite pe piata locala prin: Western Union Retail Services, Banca Romaneasca - Membra a Grupului National Bank of Greece, Banca Transilvania, Bancpost, BRD - Groupe Societe Generale, Credit Europe Bank, Banca Comerciala Carpatica, Emporiki Bank, Garanti Bank, Millennium Bank, Raiffeisen Bank, Posta Romana si PayPoint. Prin acesta retea puternica de locatii ale agentilor, serviciile de transfer de bani Western Union sunt disponibile in peste 5.200 de locatii in toata Romania.