GfK: Europenii au cheltuit mai putin pe electronice in prima jumatate a anului
Data publicarii: 31-08-2012 | AfaceriIn contextul economic actual dificil, consumatorii sunt retinuti atunci cand vine vorba de achizitii majore.
Vanzarile de electronice au scazut in primele sase luni ale anului cu 10%, in cele mai mari sase tari din Europa de Vest, respectiv Franta, Germania, Italia, Olanda, Spania si Marea Britanie, potrivit unui studiu realizat de GfK.
"In contextul economic actual dificil, consumatorii sunt retinuti atunci cand vine vorba de achizitii majore. Singura exceptie este Germania, caz in care retailerii au inregistrat o crestere totala de 8,5% pentru vanzarile de televizoare si alte bunuri electronice. Cu toate acestea, anumite produse au avut evolutii pozitive in toate tarile, cum sunt smart TV-urile, sound bar-urile de inalta performanta, castile si camerele cu obiective interschimbabile. In schimb, in unele domenii, concurenta intre produse traditionale, pe de o parte, si cele telecom sau IT, pe de alta parte, se intensifica”, se mentioneaza intr-un comunicat GfK.
Mai mult, potrvit sudiului, piata foto este si ea slabita, cu o scadere a vanzarilor de 7% in primele sase luni.
Vanzarile de televizoare, estimate la 38 milioane de euro
In ciuda Campionatul European de Fotbal, vest-europenii au cheltuit cu 9% mai putin pe televizoare decat au facut-o in prima jumatate a anului 2011.
Numai in Germania, piata de televizoare a fost in mod clar ajutata de acest eveniment sportiv, cu vanzari mai mari cu pana la 14%. Totusi, cererea a crescut considerabil in toate cele sase tari analizate cu putin timp inainte de a fi dat startul competitiei. Cresterea vanzarilor este rezultatul ofertelor promotionale din aceasta perioada.
"Preferintele se indreapta in continuare spre modelele de dimensiuni mai mari si avand optiuni sau caracteristici mai bune, cu toate ca cele mai multe vanzari (22%) sunt inca generate de modelele de 32 de inch. In primele sase luni, cererea de televizoare inteligente a fost mare, cu vanzari in crestere cu 31%, pana la 4,13 miliarde euro”, se mai arata in comunicat.
Pentru anul 2012 in ansamblu, GfK anticipeaza vanzari de 38 de milioane de televizoare pentru Europa de Vest, din care mai mult de 10 milioane de euro vor fi in Germania.
Concurenta intre MP3/MP4 playere si telefoane mobile
Vanzarile de dispozitive portabile audio au scazut in primul semestru cu 17%, potrivit GfK, pe fondul concurentei puternice din partea telefoanelor mobile, in special a smartphone-urilor, ceea ce face inutila pentru multi consumatori detinerea de playere MP3 si MP4.
Smartphone-urile inlocuiesc dispozitivele de navigatie prin satelit pentru automobile
Consumatorii din Europa de Vest cumpara mai putine dispozitive electronice pentru autovehiculele lor. In prima jumatate a anului 2012, piata de electronice pentru masina a suferit o scadere a vanzarilor cu 19%, desi a fost relativ solida in Marea Britanie (-5%), dar nu si in Italia (-30%).
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut