Allianz-Tiriac cauta solutii pentru ca procesele de ofertare si subscriere a asigurarilor de locuinte sa ramana simple

Data publicarii: 03-09-2012 | Finante-Banci


Urmare a intrarii in vigoare a Ordinului Presedintelui CSA nr.15/16.08.2012, Allianz-Tiriac Asigurari face eforturi pentru a gasi cele mai potrivite si eficiente solutii care sa mentina procesele de ofertare si subscriere a politelor de asigurare a locuintelor cat mai simple pentru clientii companiei.

Aurel Badea, directorul executiv responsabil cu activitatea de subscriere asigurari generale in cadrul Allianz-Tiriac:

"Sub nicio forma nu ne dorim sa complicam viata clientilor nostri, detinatori sau potentiali cumparatori de polite de asigurare a locuintelor. Toti clientii Allianz-Tiriac - ca de altfel marea majoritate a celor care detin la acest moment o asigurare a locuintei - beneficiaza de protectie pentru sume asigurate de valori mult superioare valorii de 20.000 de euro, paleta de riscuri acoperite fiind, de asemenea, una care cuprinde, pe langa cele trei riscuri catastrofice definite de Legea 260, mult mai multe riscuri, non-catastrofice. Acesti clienti nu-si doresc sa renunte la protectia casei la valoarea reala. Or, de-acum inainte, acest lucru inseamna ca ei urmeaza sa achizitioneze doua polite: o polita obligatorie si una facultativa. Noi incercam sa identificam solutii optime pentru ca acest proces sa ramana pentru clienti unul cat mai simplu. De asemenea, cautam sa gasim parghiile prin care gradul de cuprindere in asigurare sa ramana cel putin la nivelul actual si, in acest sens avem discutii cu toate institutiile active pe piata, incepand cu reprezentantii Pool-ului de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale (PAID), continuand cu reprezentantii CSA si cu colegi de-ai nostri de la alte companii de asigurare. Este in interesul tuturor sa avem un numar cat mai mare de locuinte asigurate la valoarea lor reala si nu doar impotriva riscurilor catastrofice.”

La nivelul portofoliului Allianz-Tiriac, toate asigurarile de locuinte sunt incheiate la valori ale sumelor asigurate ce depasesc cuantu,ul de 20.000 de euro. Aceasta situatie este de altfel generalizata la nivelul pietei, atunci cand ne referim la asigurarile facultative incheiate incepand din 2011. In sensul respectarii prevederilor Ordinului 15/2012, va trebui ca, la momentul reinnoirii, toti acesti clienti sa achizitioneze o polita obligatorie emisa de PAID si una facultativa emisa de o alta societate de asigurare. 

"Pentru informarea clientilor nostri si a publicului din Romania, subliniem faptul ca, pentru cei care detin actualmente o polita facultativa ce acopera riscurile catastrofice la valori intregi, conformarea la prevederile Ordinului CSA nu impune intreruperea valabilitatii politei in vigoare. Asa cum chiar reprezentantii CSA au precizat, politele facultative incheiate anterior datei de 1 septembrie 2012 se vor derula fara nicio modificare pana la expirarea acestora”, a declarat Aurel Badea.

Ultimele stiri pe BankNews.ro: