Ovidiu Silaghi: Investitori cu experienta vor prelua TAROM si CFR Marfa

Data publicarii: 10-09-2012 | Economie

Discutiile pentru privatizarea TAROM si CFR Marfa sunt avansate, companiile urmand sa fie preluate de investitori cu o larga experienta in domeniu, a declarat vineri, intr-o declaratie remisa AGERPRES, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Ovidiu Silaghi.

'Pe langa finalizarea procesului de selectie a managementului privat, MTI se afla in discutii concrete si avansate cu investitori cu o larga experienta in domeniu, dar si cu sustinere financiara adecvata pentru preluarea TAROM si CFR Marfa. In perioada urmatoare, conform prioritatilor deja anuntate de premierul Victor Ponta, privatizarea va incepe cu TAROM, cap de lista si prioritate zero, si se va incheia cu CFR Marfa', a explicat ministrul Transporturilor. 

Ministrul a mai spus ca s-a finalizat procedura de selectie conform prevederilor legale a viitorilor membri ai Consiliilor de Administratie si a potentialilor manageri executivi pentru: TAROM, CFR Infrastructura, CFR Calatori, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti. 

Referitor la ,,gaurile' mentionate de Anca Boagiu intr-o emisiune televizata, ministrul a precizat ca acestea dateaza din perioada 2009 - 2011 si au fost scoase la lumina in urma controalelor efectuate atat intern (Corpul de Control al MTI), dar si de entitati din afara MTI precum Corpul de Control al Primului Ministru, Curtea de Conturi a Romaniei. 

'Iata cateva exemple de nereguli: la CNADNR - acceptare la plata a unor cantitati suplimentare de lucrari in valoare de 109,24 milioane lei, fara documente justificative, la CFR Infrastructura - prejudiciu la patrimoniul public al statului de 42,5 milioane lei prin executare silita a 101,5 kilometri de cale ferata, si exemplele pot continua', a spus ministrul Transporturilor. 

Referitor la SC Metrorex SA, MTI prin Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti (AMTB), a dezvoltat deja Strategia privind transportul in Bucuresti si zonele adiacente, urmand ca in perioada imediat urmatoare, impreuna cu specialisti ai Primariei Capitalei sa se definitiveze activitatile comune pe care fiecare dintre parti sa le duca la indeplinire, odata cu alocarea bugetara viitoare, AMTB fiind preluata fara buget, fiind institutie creata pe hartie. 

'Preluarea de catre Primaria Capitalei a Metrorex este in acest moment in faza de discutii si analiza, nu numai a partilor administrative care ar putea fi afectate, dar mai ales a partii economice pe care MTI, dar mai ales Primaria, vor trebui sa o analizeze, astfel incat sa nu se pericliteze investitiile viitoare ale Primariei Municipiului Bucuresti si gradul de indatorare pe care si-l poate asuma Consiliul Local Bucuresti in conformitate cu prevederile legale. In mod categoric, MTI urmareste interesul bunei functionalitati a Metrorex, care a fost, este si va ramane o institutie in slujba cetateanului', a spus ministrul Transporturilor. 

Sursa: AGERPRES

Ultimele stiri pe BankNews.ro: