Romanii au vorbit peste 10 miliarde de minute la telefon in primul semestru din 2006
Data publicarii: 17-10-2006Cresterea semnificativa a traficului de voce este insotita de o crestere valorica pe masura a intregii piete de comunicatii electronice. "In timp ce in 2005, comparativ cu 2004, produsul intern brut a crescut in termeni reali cu 4,1%, veniturile pe piata de comunicatii au crescut cu 23%, ajungand la peste 3 miliarde de euro la sfarsitul anului 2005. Ne bucuram sa vedem cum competitia este tot mai intensa. Numai in sase luni, cota de piata a furnizorilor alternativi de telefonie fixa a ajuns la 15% din piata, marcand un ritm substantial de crestere de 50%", a declarat astazi Presedintele ANRC, Dan Cristian Georgescu, in cadrul conferintei "Comunicatii europene in Romania", ocazie cu care a prezentat un set de date preliminare privind piata de comunicatii.
La 30 iunie 2006, numarul total de linii de acces la servicii de telefonie fixa depasea 4,4 milioane. In acelasi timp, cota de piata a furnizorilor alternativi de telefonie fixa a ajuns la aproximativ 15%, totalizand peste 650.000 de linii telefonice (atat prin retele proprii, cat si prin retelele de acces ale altor persoane). Majoritatea liniilor telefonice fixe instalate de furnizorii alternativi (85,6%) apartin utilizatorilor persoane fizice, acest indicator inregistrand si cea mai mare crestere in perioada iunie 2004 - iunie 2006 (de aproximativ 94 ori mai mult).
Desi, per total, traficul de voce originat in retelele publice fixe de telefonie a inregistrat o scadere usoara, (aproximativ 4,1 miliarde minute in primul semestru al anului 2006 fata de 4,2 miliarde in aceeasi perioada din 2005), traficul realizat prin retelele furnizorilor alternativi a crescut semnificativ - cu peste 140%. Abonatii furnizorilor alternativi folosesc telefonul fix pentru a suna in principal in alte retele fixe decat cea la care sunt abonati – 48,7% din traficul total al furnizorilor alternativi fiind trafic catre alte retele fixe.
Numarul si durata convorbirilor efectuate de utilizatorii de servicii de telefonie cresc constant. In primul semestru al anului 2006, durata medie a unui apel de pe telefonul mobil (exclusiv roaming) a fost de 1,51 de minute fata de 1,45 cu un an in urma. Pentru convorbirile efectuate de pe telefonul fix, durata medie a unui apel de voce a fost, in primul semestru, de 2,27 minute fata de 2,18 minute inregistrate la nivelul anului trecut.
Cresterea numarului de utilizatori la serviciile de telefonie mobila (14,9 milioane la 30 iunie 2006), precum si cresterea duratei medii a unui apel, au determinat cresterea volumului de trafic prin retelele mobile cu aproximativ 57% fata de primul semestru al anului 2005, ajungand la peste 6,5 miliarde de minute. Pe acest segment de piata, principala sursa a evolutiei ascendente a traficului o constituie convorbirile efectuate in cadrul aceleiasi retele de telefonie mobila, care detin o pondere de 77% din traficul total. Majoritatea utilizatorilor de servicii de telefonie mobila (66%) utilizeaza cartele preplatite, in timp ce doar o treime dintre acestia sunt posesori ai unui abonament.
Numarul mesajelor scrise trimise de pe telefonul mobil in primul semestru al anului curent a crescut cu aproximativ 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut, depasind pragul de 1 miliard de mesaje trimise (exclusiv mesaje trimise in roaming), in timp ce traficul de mesaje multimedia a crescut cu 46%, ajungand la 13,7 milioane de MMS-uri.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut