CFR Marfa - vanduta pana la sfarsitul anului; 86 companii, grupuri de investitii si banci interesate sa preia compania

Data publicarii: 17-09-2012 | Economie

Privatizarea CFR Marfa se va incheia pana la sfarsitul anului, urmand ca societatea sa fie vanduta integral, si nu doar capitalul majoritar, potrivit informatiilor remise AGERPRES de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

Potrivit sursei citate, 86 de companii din domeniu, grupuri de investitii si banci si-au exprimat interesul de a prelua compania, care va fi vanduta integral. Initial, la ultima misiune a Fondului Monetar International a fost luata decizia privatizarii capitalului majoritar al companiei, insa ulterior autoritatile au solicitat si au primit acordul institutiilor financiare internationale pentru a privatiza integral CFR Marfa. 

Consortiul format din Deloitte Consultanta, Musat & Asociatii Sparl si Systra a acordat consultanta la pregatirea si derularea procesului de privatizare a CFR Marfa. 

Privatizarea se va realiza incluzand conversia in actiuni detinute de stat a datoriei catre bugetul general consolidat, de circa 700 milioane lei, si a unei parti din restanta catre CFR SA, urmata de o vanzare a pachetului de 100% din actiuni la o valoare de piata ce depaseste 1,1 miliarde lei. 

Compania CFR Marfa are prevazute in bugetul pentru 2012, publicat in Monitorul Oficial, venituri de peste 1,222 miliarde lei si cheltuieli de 1,317 miliarde lei si va incheia anul cu pierderi de 95 milioane lei. 

Bugetul pentru 2012 al companiei prevede cheltuieli de investitii in suma de 97,416 milioane lei, din care 82,6 milioane lei din surse proprii. 

Creantele restante pentru acest an au fost stabilite la 409 milioane lei. 

CFR Marfa este lider pe piata transporturilor feroviare de marfa din Romania, cu o cota de piata de 61,1% pentru marfuri transportate. 

Cu un parc specializat de vagoane pentru transport carbune, de circa 10.000 model Eacs si 4.900 model Fals, CFR Marfa este singura companie care dispune de suficient material rulant pentru a prelua la transport productia nationala de carbune. 

Compania detinea in 2010 parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane si peste 900 locomotive.

Sursa: AGERPRES