Ernst & Young: Companiile au acces la mai multe informatii despre consumatori ca niciodata - depinde insa cum le vor folosi

Data publicarii: 26-09-2012 | Afaceri

Dezvoltarea fara precedent a aplicatiilor mobile si terminalelor permite companiilor sa stranga un volum impresionant de date despre utilizatori. In plus, progresele tehnologice care s-au facut in domeniul procesarii datelor, au imbunatatit capacitatea de analiza calitativa. Mai concret, in doar cativa ani, companiile vor putea masura orice aspect in relatia lor cu clientii. Ernst & Young a adus in discutie aceste aspecte pe 20 septembrie, in cadrul conferintei "Business forecasting in turbulent times”, organizata la Bucuresti impreuna cu IBM si ACCA, la care au participat peste 100 de directori financiari si lideri de business. 

Opiniile specialistilor Ernst & Young:

Gelu Gherghescu, Partener Audit si Asistenta in afaceri, Ernst & Young Romania:

Incertitudinea si complexitatea mediului economic si de afaceri cresc importanta abilitatii companiilor de a previziona. Aspecte pentru care, in trecut, companiile obisnuiau sa faca previziuni si estimari anual, sunt acum estimate lunar, iar cele care obisnuiau sa fie estimate lunar sunt in multe cazuri urmarite zilnic.

Acuratetea unei estimari depinde in acelasi timp de disponibilitatea si calitatea datelor, atat interne, cat si externe, de capacitatea de procesare a acestor date, respectiv de modelele si ipotezele utilizate. Abilitatea de a analiza cat mai multe scenarii in timp redus se poate transforma intr-un avantaj competitiv. Pentru sectoare de activitate in care business-ul implica si asumarea altor riscuri decat cel de afaceri, abilitatea de a estima cu acuratete riscul devine critica, mai ales in conditiile in care exista o presiune pe preturi. In plus, pentru industriile reglementate, previzionarea a devenit din ce in ce mai mult o cerinta obligatorie, stress testing-ul nemaifiind de mult doar o necesitate de business.  

Piotr Popowski, Director Executiv Asistenta in afaceri, Ernst & Young Polonia:

Consumatorul de astazi are o personalitate in continua schimbare, care sfideaza limitarile segmentarii traditionale de piata. De aceea, tot mai multe companii isi redefinesc aceasta strategie si o translateaza la nivel micro, pentru a identifica distributia valorii in cadrul segmentelor de piata. Importanta datelor si a modului in care sunt procesate este cruciala in tot acest proces. Faptul ca avem acces la un numar si o diversitate foarte mare de informatii face insa gestionarea relatiei cu clientii mai importanta si mai dificila. In prezent, petrecem mai mult timp colectand date, decat analizandu-le, iar de multe ori ne pierdem in acest noian de informatii si instrumente de procesare. Este dificil si crucial sa generam o perspectiva unitara asupra consumatorului si sa accesam informatiile relevante la momentul potrivit.

Elias Vyzas, Partener Asistenta in afaceri, Ernst & Young Grecia:

In perioada urmatoare, avantajele competitive intr-o piata care nu creste vor fi obtinute de acele companii care vor sti sa foloseasca informatiile despre consumatori, astfel incat sa raspunda fiecarui micro-segment dupa exigentele proprii. Companiile au acces la mai multe informatii despre consumatori ca niciodata - depinde insa cum vor decide sa le foloseasca. Prin urmare, investitia in infrastructura IT si in instrumentele de analiza adecvate va face diferenta in castigarea avantajului competitiv si a cotelor de piata.  

Ultimele stiri pe BankNews.ro: