Corina Martin:Piata turismului din Romania va incheia in crestere anul, cifrele pentru litoral sunt foarte bune
Data publicarii: 26-09-2012 | Turism
Piata turismului din Romania va incheia in crestere anul 2012, intrucat sezonul pe litoral s-a incheiat cu cifre foarte bune, ceea ce aduce optimism si in ceea ce priveste sezonul de iarna, a declarat, marti, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT), Corina Martin.
"Pentru Romania, ne asteptam la cifre in crestere, pentru ca sezonul pe litoral s-a incheiat cu cifre foarte bune, cu o imagine foarte buna, si asta ne face sa fim optimisti si pentru sezonul de iarna. De altfel, romanii incep sa ia in calcul mai mult decat in ultimii trei ani o vacanta in plus, de ce nu si o vacanta de iarna? Vom continua sa promovam programul ANAT 'Vacanta in tara mea' si sa incurajam vacantele in destinatiile externe foarte aproape de noi, cum ar fi Bulgaria", a spus Martin, cu prilejul unui eveniment de promovare a destinatiilor turistice ale Bulgariei, organizat la Bucuresti.
Daca pana in iulie 2012 in jur de 420.000 de romani si-au petrecut vacantele in Bulgaria - conform afirmatiilor secretarului de stat in Ministerul bulgar al Economiei, Energiei si Turismului, Ivo Marinov - in ceea ce priveste sezonul rece Corina Martin afirma ca romanii vor prefera Romania ca destinatie turistica.
"In sezonul rece, Bulgaria nu va avea mai multi turisti romani. Romania va avea mai multi turisti romani in sezonul rece. Se stie din calculele ANAT ca trei romani petrec vacantele in Romania fata de un roman care pleaca in strainatate. Ne dorim sa mearga si in Bulgaria, pentru ca vecinii nostri se promoveaza foarte bine si, fara indoiala, romanii au descoperit Bulgaria ca o destinatie pentru toate cele patru anotimpuri", a spus ea.
Corina Martin a adaugat ca agentii de turism din Romania doresc sa dezvolte si outgoing-ul, respectiv plecarile romanilor in strainatate, dar si in Romania, precum si atragerea mai multor turisti straini in tara.
"Parteneriatul cu Bulgaria poate sa aduca interes pentru zona Transilvaniei, Sinaia, Bran-Moeciu, Brasov si Rasnov. Acestea sunt destinatiile despre care am discutat si, de altfel, va urma o actiune de promovare comuna a destinatiilor romanesti si a celor bulgare in ambele tari", a precizat aceasta.
Oficiul de Turism al Bulgariei si ANAT au organizat, marti, un eveniment international, care se inscrie in suita activitatilor desfasurate de cele doua organizatii pentru cresterea circulatiei turistice intre cele doua tari.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut