Romanii sunt cei mai buni platnici ai facturilor, comparativ cu alti europeni
Data publicarii: 26-09-2012 | Finante-Banci
Romanii sunt cei mai buni platnici ai facturilor comparativ cu alti europeni, 92,2 din totalul facturilor emise intr-un an pentru persoane fizice fiind achitate la termen, releva editia 2012 a studiului agentiei de colectare a creantelor EOS KSI, prezentat marti de directorul general al reprezentantei din Romania, Georg Kovacs.
Pe de alta parte, daca intarzie cu plata unei facturi, romanii nu o mai platesc deloc, fiind 'campioni' detasati in Europa la acest capitol, sumele nerecuperabile (pierderi efective pentru companiile emitente) reprezentand 11,4% din totalul facturilor emise pentru persoanele fizice.
'Romanii sunt foarte buni platnici, companiile au incercat sa isi pastreze doar clientii buni platnici, problema este ca, atunci cand intarzie cu o singura plata, lucrurile degenereaza si nu se mai achita nimic', a declarat Georg Kovacs, la prezentarea studiului realizat in 10 state europene - Rusia, Romania, Bulgaria, Grecia, Slovacia, Polonia, Germania, Spania, Belgia si Marea Britanie.
Alti buni platnici ai facturilor emise pentru persoane fizice sunt rusii (90% din totalul facturilor sunt achitate la termen), explicatia companiei EOS KSI fiind aceea ca in cele doua state companiile sunt foarte atente cu solvabilitatea clientilor si le acorda termene de plata scurte.
Comparativ, numai 69,5% dintre greci achita facturile la timp, 71,9% dintre bulgari, 70,1% dintre spanioli, 72,4% dintre britanici. Chiar si germanii, un exemplu clasic de disciplina pentru romani, stau mai slab la acest capitol, cu un procentaj de 82,4%.
Companiile romanesti isi achita facturile la termen in proportie de 74,8%, un procentaj de asemenea mai ridicat comparativ cu majoritatea celorlalte state europene.
Comparatia dintre sectoare arata ca clientii cei mai de incredere sunt cei din sectorul industrial, iar cei mai indisciplinati sunt clientii companiilor din comert si din domeniul serviciilor.
Procentajul platilor efectuate la timp a crescut in 2012, de la 67% in 2007, inainte de criza, la 69,1% in 2010, 68,7% in 2010 la 83,5% in 2012.
Aproximativ 25% din toate platile (ca valoare) sunt efectuate dupa expirarea termenului de plata, 25,4% in cazul persoanelor fizice si 27,4% in cazul persoanelor juridice.
In comert, aproximativ o factura din trei este achitata abia dupa expirarea termenului de plata.
De asemenea, companiile romanesti inregistreaza cea mai mare cota a creantelor declarate pierdere (care nu mai sunt achitate deloc) - 11,4% in cazul persoanelor fizice si 9% pentru persoane juridice, fata de 8,3%/8,2% in Bulgaria, 2,5%/1,9% in Germania, 1,9%/2% in Marea Britanie, 2,4%/4% in Rusia.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut