Au pus din greseala spaga in caietul de licitatii. CUM SE FAC AUTOSTRAZI IN ROMANIA

Data publicarii: 28-09-2012 | Economie

Un autoturism nou cu o valoare intre 25.000 euro si 30.000 de euro si o suma intre 30.000 euro si 40.000 euro pentru "sesiuni de instruire oficiala in tara/strainatate" a unor angajati ai Companiei Nationale pentru Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) sunt cateva dintre cerintele pe care va trebui sa le indeplineasca firma de consultanta care va castiga licitatia pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al autostrazii Comarnic-Brasov (58 km).

Conditiile mentionate au fost introduse de CNADNR la inceputul lunii septembrie in caietul de sarcini, modificand astfel documentatia de licitatie lansata in luna mai a.c.

Cel mai mare proiect PPP

Autostrada Comarnic-Brasov - "Autostrada Zapezii" - ar fi fost primul mare proiect construit prin parteneriat public-privat (PPP). Prima tentativa de constructie a tronsonului Comarnic-Brasov dateaza din 2004, de pe vremea Guvernului Adrian Nastase, o alta incercare fiind facuta in 2010, ambele esuate. In luna mai a.c. CNADNR a anuntat lansarea unei licitatii pentru reactualizarea studiului de fezabilitate aferent autostrazii, dar licitatia a fost amanata de mai multe ori, in urma contestatiilor depuse la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) de trei case de avocatura.

Avocatii au contestat atat conditia introdusa in caietul de sarcini in septembrie - autoturismul nou si bugetul pentru   sesiuni de instruire - precum si alte criterii "nelegale" de atribuire impuse de CNADNR, cum ar fi cel care se refera la experienta pe care ar trebui sa o aiba in domeniul parteneriatului public-privat (PPP) castigatorul licitatiei.  Avocatii au motivat ca in Romania nu a fost realizat nici un proiect de PPP pentru autostrazi, asadar criteriile de experienta in PPP cerute de CNADNR sunt considerate nerealizabile de catre casele de avocatura.

Integral in Gandul.info

Ultimele stiri pe BankNews.ro: