Raport Oltchim: Costurile de productie, mai mari decat valoarea de vanzare a marfii
Data publicarii: 02-10-2012 | Afaceri
Pentru unele categorii de produse realizate de Oltchim in perioada 2009 - 2011, costurile de productie au fost mai mari decat valoarea marfurilor fabricate si vandute, reiese din Raportul intocmit de corpul de control al premierului.
"Oltchim a functionat in perioada analizata sub pragul de rentabilitate economica, inregistrand rezultate negative atat din activitatea de exploatare, cat si din totalul activitatii, gradul de utilizare a capacitatii de productie realizat fiind sub gradul de utilizare a capacitatii de productie estimate a fi necesar realizarii de profit", se precizeaza in Raportul de control privind verificarile efectuale la SC Oltchim SA, in perioada 2009 - 2011.
De altfel, expertii corpului de control au constatat ca "pentru unele categorii de produse ale Oltchim, cum ar fi 'soda, PVC, DFO, polioli', costurile productiei marfa fabricate au inregistrat valori mai mari decat valoarea productiei marfa fabricate si vanduta". "Acest lucru fiind influentat atat de gradul de utilizare a capacitatii de productie cat si de evolutia in piata a preturilor de vanzare a acestor produse", se precizeaza in documentul amintit.
Cheltuielile cu materii prime si material au crescut de la 42% in anul 2009 la 54% la nivelul lunii august 2011. La sfarsitul lunii august 2011, Oltchim nu reusise pornirea activitatii de petrochimie, nefunctionand astfel la capacitatea necesara atingerii parametrilor de rentabilitate economica, din cauza lipsei finantarilor pentru capitalul de lucru.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall